Guide to Computing for Expressive Music Performance / (Registro nro. 287656)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04359nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 287656 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154556.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 xxk| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781447141235 |
-- | 9781447141235 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781447141235 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000339727 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030318 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404300404 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402060942 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | NX260 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kirke, Alexis. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 316946 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Guide to Computing for Expressive Music Performance / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Alexis Kirke, Eduardo R. Miranda. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer London : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiv, 262 páginas 75 ilustraciones, 3 ilustraciones en color. |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | An Overview of Computer Systems for Expressive Music Performance -- Systems for Interactive Control of Computer Generated Music Performance -- Expressive Performance Rendering with Probabilistic Models -- Artificial Evolution of Expressive Performance of Music -- Modelling, Analysing, Identifying and Synthesizing Expressive Popular Music Performances -- Statistical Approach to Automatic Expressive Rendition of Polyphonic Piano Music -- Evaluation of Computer Systems for Expressive Music Performance -- Computational Music Theory and its Applications to Expressive Performance and Composition -- Anthropomorphic Musical Robots Designed to Produce Physically-Embodied Expressive Music Performances. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Musicians are able to produce an expressive performance of a fixed score by varying the tempo and dynamics of their playing. This is in contrast to computers and sequencers that historically performed tunes in perfect metronomic time, resulting in a “mechanic” sound. This unique guide/reference presents a broad overview of the work being carried out by the expanding research community dedicated to investigating computer systems for expressive music performance (CSEMPs), covering a significant number of the systems available today. The book discusses all aspects of computing for expressive performance, from the history of CSEMPs to the very latest research, in addition to discussing the fundamental ideas, and key issues and directions for future research. Topics and features: Includes review questions at the end of each chapter Presents a survey of systems for real-time interactive control of automatic expressive music performance, including simulated conducting systems Examines two systems in detail, YQX and IMAP, each providing an example of a very different approach Introduces techniques for synthesizing expressive non-piano performances Addresses the challenges found in polyphonic music expression, from a statistical modelling point of view Discusses the automated analysis of musical structure, and the evaluation of CSEMPs Describes the emerging field of embodied expressive musical performance, devoted to building robots that can expressively perform music with traditional instruments This comprehensive reference is an essential resource for researchers, advanced undergraduates and postgraduates interested in computing for expressive music performance. Music practitioners, music undergraduates, and the general reader will also gain much insight and inspiration from this fascinating text. Prof. Eduardo R. Miranda is a composer and Professor in Computer Music at Plymouth University, UK, where he is Director of the Interdisciplinary Centre for Computer Music Research (ICCMR). Dr. Alexis Kirke is a Research Fellow at ICCMR and composer-in-residency at the Marine Institute - Plymouth University. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Miranda, Eduardo R. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 316947 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781447141228 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4123-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4471-4123-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.