Guide to Psychological Assessment with Hispanics / (Registro nro. 287918)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04745nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 287918 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154606.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781461444121 |
-- | 9781461444121 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781461444121 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000341300 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030829 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405050226 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061056 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | RC466.8 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Benuto, Lorraine T. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 317364 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Guide to Psychological Assessment with Hispanics / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Lorraine T. Benuto. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Boston, MA : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer US : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xv, 422 páginas 15 ilustraciones, 12 ilustraciones en color. |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | 1. Guide to Psychological Assessment with Hispanics: An Introduction -- 2. Bilingualism and its Impact on Psychological Assessment -- 3. The Assessment Interview: A review of Structured and Semi-Structured Clinical Interviews available for use among Hispanic Clients -- 4. Using Projective Tests with Hispanic Clients -- 5. Assessing Personality using Self-Report Measures with Hispanic Clients -- 6. IQ Testing and the Hispanic Client -- 7. Assessing Effort & Malingering with the Hispanic Client -- 8. Assessing Mood Disorders and Suicidality in Hispanics -- 9. Special Considerations when Assessing the Hispanic Adolescent: Examining Suicide Risk -- 10. Assessing Suicidality with the Hispanic Adult -- 11. Assessment of Anxiety with Hispanics -- 12. Assessing Substance-Related Disorders in Hispanic Clients -- 13. Assessing Sexual Dysfunction in Hispanic Clients -- 14. Assessing Eating Pathology in Hispanic Americans -- 15. Assessing for Personality Disorders in the Hispanic Client -- 16. Assessment of Dementia in the Hispanic Client: A Neuropsychological Perspective -- 17. Assessing Psychosis in Hispanics -- 18. Assessing Sleep Disorders in the Hispanic Patient -- 19. Assessing Somatoform Disorders with the Hispanic Client -- 20. Assessing developmental learning and communication disorders in Hispanic children: a neuropsychological perspective -- 21. School-based Assessment with Latina/o Children & Adolescents -- 22. Neuropsychological Assessment with Hispanic Clients -- 23. Assessing Risk, Recidivism, and Dangerousness in Hispanics -- 24. Forensic Assessment with the Hispanic Client. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | A breakthrough moment in psychological assessment was the realization that one size does not fit all. Few populations prove this true as much as America’s largest ethnic minority: Hispanics, whose lives reflect a wide spectrum of cultural, language, and social factors. Traditionally, assessment has paid scant attention to such variables, but now clinicians are increasingly aware of linguistic and acculturation issues that can influence how psychological problems present—and that skewed test results can lead to misdiagnosis, inappropriate and ineffective treatment, and potentially devastating consequences. The Guide to Psychological Assessment with Hispanics meets this evolving challenge by both outlining necessary cultural considerations and recommending specific measures for conducting assessment with Latino clients. This comprehensive resource describes salient test instruments in every major diagnostic area, and reviews current research on their use. Discussion covers the strengths and limitations of every measure featured, which span the range of assessment domains and specialties, including: Intelligence. Personality. Eating, sleeping, sexual, and substance abuse disorders. Mood disorders and suicide risk. Child-specific and school-based measures. Neuropsychology, forensics, dementia, psychosis, malingering, and more. As guidelines for therapy with Latino clients are coming into their own, culturally relevant assessment is of critical importance. Its depth of practical detail makes the Guide to Psychological Assessment with Hispanics an essential reference for clinical psychologists, clinical social workers, and neuropsychologists. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781461444114 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4412-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4412-1</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.