TEST - Catálogo BURRF
   

Guide to Psychological Assessment with Hispanics / (Registro nro. 287918)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04745nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 287918
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154606.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2013 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781461444121
-- 9781461444121
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781461444121
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000341300
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030829
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405050226
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402061056
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación RC466.8
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Benuto, Lorraine T.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 317364
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Guide to Psychological Assessment with Hispanics /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Lorraine T. Benuto.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Boston, MA :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer US :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xv, 422 páginas 15 ilustraciones, 12 ilustraciones en color.
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato 1. Guide to Psychological Assessment with Hispanics: An Introduction -- 2. Bilingualism and its Impact on Psychological Assessment -- 3. The Assessment Interview: A review of Structured and Semi-Structured Clinical Interviews available for use among Hispanic Clients -- 4. Using Projective Tests with Hispanic Clients -- 5. Assessing Personality using Self-Report Measures with Hispanic Clients -- 6. IQ Testing and the Hispanic Client -- 7. Assessing Effort & Malingering with the Hispanic Client -- 8. Assessing Mood Disorders and Suicidality in Hispanics -- 9. Special Considerations when Assessing the Hispanic Adolescent: Examining Suicide Risk -- 10. Assessing Suicidality with the Hispanic Adult -- 11. Assessment of Anxiety with Hispanics -- 12. Assessing Substance-Related Disorders in Hispanic Clients -- 13. Assessing Sexual Dysfunction in Hispanic Clients -- 14. Assessing Eating Pathology in Hispanic Americans -- 15. Assessing for Personality Disorders in the Hispanic Client -- 16. Assessment of Dementia in the Hispanic Client: A Neuropsychological Perspective -- 17. Assessing Psychosis in Hispanics -- 18. Assessing Sleep Disorders in the Hispanic Patient -- 19. Assessing Somatoform Disorders with the Hispanic Client -- 20. Assessing developmental learning and communication disorders in Hispanic children: a neuropsychological perspective -- 21. School-based Assessment with Latina/o Children & Adolescents -- 22. Neuropsychological Assessment with Hispanic Clients -- 23. Assessing Risk, Recidivism, and Dangerousness in Hispanics -- 24. Forensic Assessment with the Hispanic Client.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. A breakthrough moment in psychological assessment was the realization that one size does not fit all. Few populations prove this true as much as America’s largest ethnic minority: Hispanics, whose lives reflect a wide spectrum of cultural, language, and social factors. Traditionally, assessment has paid scant attention to such variables, but now clinicians are increasingly aware of linguistic and acculturation issues that can influence how psychological problems present—and that skewed test results can lead to misdiagnosis, inappropriate and ineffective treatment, and potentially devastating consequences.   The Guide to Psychological Assessment with Hispanics meets this evolving challenge by both outlining necessary cultural considerations and recommending specific measures for conducting assessment with Latino clients. This comprehensive resource describes salient test instruments in every major diagnostic area, and reviews current research on their use. Discussion covers the strengths and limitations of every measure featured, which span the range of assessment domains and specialties, including:   Intelligence. Personality. Eating, sleeping, sexual, and substance abuse disorders. Mood disorders and suicide risk. Child-specific and school-based measures. Neuropsychology, forensics, dementia, psychosis, malingering, and more.   As guidelines for therapy with Latino clients are coming into their own, culturally relevant assessment is of critical importance. Its depth of practical detail makes the Guide to Psychological Assessment with Hispanics an essential reference for clinical psychologists, clinical social workers, and neuropsychologists.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781461444114
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4412-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4412-1</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha