TEST - Catálogo BURRF
   

Third International Handbook of Mathematics Education / (Registro nro. 287926)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06897nam a22004215i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 287926
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154606.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2013 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781461446842
-- 9781461446842
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781461446842
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000341384
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030830
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405050228
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402061058
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación QA1-939
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Clements, M.A. (Ken).
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 317383
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Third International Handbook of Mathematics Education /
Mención de responsabilidad, etc. edited by M.A. (Ken) Clements, Alan J. Bishop, Christine Keitel, Jeremy Kilpatrick, Frederick K.S. Leung.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvI, 1120 páginas 121 ilustraciones, 83 ilustraciones en color.
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Springer International Handbooks of Education ;
Designación de volumen o secuencia 27
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Past, present and future dimensions of mathematics education: Introduction to the Third International Handbook of Mathematics Education: M. A. (Ken) Clements -- VOLUME ONE -- SECTION A: SOCIAL, POLITICAL AND CULTURAL DIMENSIONS IN MATHEMATICS EDUCATION -- Introduction to Section A: Social, Political and Cultural Dimensions in Mathematics Education: Christine Keitel -- 1. From the few to the many: Historical perspectives on who should learn mathematics: M. A. (Ken) Clements, C. Keitel, Alan J. Bishop, Jeremy Kilpatrick and Frederick Leung -- 2  Theories for studying social, political and cultural dimensions of mathematics education: Eva Jablonka, David Wagner and Margaret Walshaw -- 3. Understanding and overcoming “disadvantage” in learning mathematics    : Lulu Healey and Arthur B. Powell -- 4. Beyond deficit models of learning mathematics: Sociocultural directions for change and research: Cristina Frade, Nadja Acioly-Régnier and Li Jun -- 5. Studying learners in intercultural contexts: Yoshinori Shimizu and Gaye Williams -- 6. Learners in transition between contexts: Tamsin Meaney and Troels Lange.-7. Critical perspectives on adults’ mathematics education:          Jeff Evans, Tine Wedege and Keiko Yasukawa -- 8. The politics of equity and access in teaching and learning mathematics: Neil A. Pateman and Chap Sam Lim -- SECTION B:  MATHEMATICS EDUCATION AS A FIELD OF STUDY -- Introduction to Section B: Mathematics Education as a Field of Study: Alan J. Bishop -- 9. From mathematics and education to mathematics education: Fulvia Furinghetti, José Manuel Matos and Marta Menghini -- 10. Theories for  education: mathematics: Some developments and ways forward: Bharath Sriraman and Elena Nardi -- 11. Research methods in mathematics teacher education: Uwe Gellert, Rosa Becerra Hernández and Olive Chapman -- 12. Linking research to practice: Teachers as key stakeholders in mathematics education research: Carolyn Kieran, Konrad Krainer and J. Michael Shaughnessy -- 13. Teachers learning from teachers: Allan Leslie White, Barbara Jaworski, Cecilia Agudelo-Valderrama and Zahra Gooya -- 14. Developing mathematics educators: Jarmila Novotná, Claire Margolinas and Bernard Sarrazy -- 15. Institutional contexts for research in  mathematics education: Tony Brown and David Clarke -- 16. Policy implications of developing mathematics education research: Celia Hoyles and Joan Ferrini-Mundy -- VOLUME TWO -- SECTION C:  TECHNOLOGY IN THE MATHEMATICS CURRICULUM -- Introduction to Section C: Technology in the mathematics curriculum: Frederick Leung -- 17. From the slate to the Web: Technology in the mathematics curriculum: David Lindsay Roberts, Allen Yuk Lun Leung and Abigail Lins -- 18. Modelling with mathematics and technologies: Julian Williams and Merrilyn Goos -- 19. Technology and the role of proof: The case of dynamic geometry: Nathalie Sinclair and Ornella Robutti -- 20. How might Computer Algebra Systems change the role of algebra in the school curriculum?: M. Kathleen Heid, Mike Thomas and Rose Mary Zbiek -- 21. Technologies for enhancing statistical reasoning at the school level:       Rolf Biehler, Dani Ben-Zvi, Arthur Bakker and Katie Makar -- 22. Learning with the Use of the Internet: Marcelo C. Borba, Philip Clarkson and George Gadanidis -- 23. Technology and assessment in mathematics: Kaye Stacey and Dylan Wiliam -- 24.                Technology-driven developments and policy implications for mathematics education: Luc Trouche, Paul Drijvers, Ghislaine Gueudet and Ana Isabel Sacristán -- SECTION D:  INTERNATIONAL PERSPECTIVES ON MATHEMATICS EDUCATION -- Introduction to Section D: International Perspectives on Mathematics Education: Jeremy Kilpatrick.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This entirely new Third International Handbook of Mathematics Education comprises 31 chapters which have been written by a total of 84 different authors representing 26 nations, each a recognized expert in the field.   Comprised of four sections: Social, Political and Cultural Dimensions in Mathematics Education; Mathematics Education as a Field of Study; Technology in the Mathematics Curriculum; and International Perspectives on Mathematics Education, this Third Handbook offers essential reading for all persons interested in the future of mathematics education. The authors present challenging international perspectives on the history of mathematics education, current issues, and future directions.   What makes this Handbook unique is its structure. Each section covers past, present and future aspects of mathematics education.   The first chapter in each section identifies and analyzes historical antecedents The “middle” chapters draw attention to present-day key issues and themes The final chapter in each section reflect on policy matters and future directions   We are in an unprecedented era of globalization in education, and this Handbook provides an impressive example of the kind of collaboration needed if we are to make progress on key issues facing mathematics education.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Bishop, Alan J.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 317384
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Keitel, Christine.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 308711
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kilpatrick, Jeremy.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 301797
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Leung, Frederick K.S.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 317385
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781461446835
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-4684-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha