Transport Beyond Oil : (Registro nro. 289626)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04561nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 289626 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134219.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 xxu| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781597262422 |
-- | 9781597262422 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.5822/9781597262422 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000342908 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030700 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070521 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061143 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | GE195-199 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Renne, John L. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 319925 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Transport Beyond Oil : |
Resto del título | Policy Choices for a Multimodal Future / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by John L. Renne, Billy Fields. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Washington, DC : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Island Press/Center for Resource Economics : |
-- | Imprint: Island Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xv, 321 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Foreword: Where Have We Come From? Where Are We Going?; G.E. Carmichael -- Acknowledgments -- Introduction: Moving from Disaster to Opportunity: Transitioning the Transportation Sector from Oil Dependence; J.L. Renne, B. Fields -- Part 1: Petroleum Consumption Impacts and Trends. 1. The Role of Transportation in Climate Disruption; D. Gordon, D. Burwell- 2. Oil Vulnerability in the American City; N. Sipe, J. Dodson -- 3. Full Cost Analysis of Petroleum Consumption; T. Litman -- 4. How Does Induced Travel Affect Sustainable Transportation Policy?; R.B. Noland, C.S. Hanson -- 5. Bending the Curve: How Reshaping US Transportation Can Influence Carbon Demand; D. Lovaas, J.R. Potter -- Part 2: Transportation and Oil Dependence: A Modal Analysis. 6. Public Transportation as a Solution to Oil Dependence; B.W. Lane -- 7. Taking the Car Out of Carbon: Mass Transit and Emission Avoidance; P.K. Dutta -- 8. High-Speed Rail and Reducing Oil Dependence; P. Todorovich, E. Burgess -- 9. The Challenges and Benefits of Using Biodiesel in Freight Railways; S. McDonnell, J. Lin -- 10. Healthy, Oil-Free Transportation: The Role of Walking and Bicycling in Reducing Oil Dependence; K. Mills, JD -- 11. Building an Optimized Freight Transportation System; A.S. Drake -- Part 3: Moving Forward. 12. Imagining a Future Without Oil for Car-Dependent Cities and Regions; P. Newman -- 13. The Pent-Up Demand for Transit-Oriented Development and Its Role in Reducing Oil Dependence; J.L. Renne -- 14. Deteriorating or Improving?: Transport Sustainability Trends in Global Metropolitan Areas; J. Kenworthy -- 15. Policy Implications of the Nonmotorized Transportation Pilot Program: Redefining the Transportation Solution; B. Fields, T. Hull -- 16. From Potential to Practice: Building a National Policy Framework for Transportation Oil Reduction; B. Fields et al. -- About the Contributors -- Index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Seventy percent of the oil America uses each year goes to transportation. That means that the national oil addiction and all its consequences, from climate change to disastrous spills to dependence on foreign markets, can be greatly reduced by changing the way we move. In Transport Beyond Oil, leading experts in transportation, planning, development, and policy show how to achieve this fundamental shift. The authors demonstrate that smarter development and land-use decisions, paired with better transportation systems, can slash energy consumption. John Renne calculates how oil can be saved through a future with more transit-oriented development. Petra Todorovitch examines the promise of high-speed rail. Peter Newman imagines a future without oil for car-dependent cities and regions. Additional topics include funding transit, freight transport, and nonmotorized transportation systems. Each chapter provides policy prescriptions and their measurable results. Transport Beyond Oil delivers practical solutions, based on quantitative data. This fact-based approach offers a new vision of transportation that is both transformational and achievable. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Fields, Billy. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 319926 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781597263634 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.5822/978-1-59726-242-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.5822/978-1-59726-242-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.