TEST - Catálogo BURRF
   

Lean Thinking for Healthcare / (Registro nro. 290257)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06959nam a22004095i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 290257
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154740.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2014 xxu| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781461480365
-- 9781461480365
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781461480365
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000342370
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030852
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405050242
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402061124
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación RA5
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Wickramasinghe, Nilmini.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 313847
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Lean Thinking for Healthcare /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Nilmini Wickramasinghe, Latif Al-Hakim, Chris Gonzalez, Joseph Tan.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright New York, NY :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer New York :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2014.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xxxii, 645 páginas 178 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Healthcare Delivery in the Information Age
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Section 1 Key Concepts, Tools and Techniques -- Introduction -- Chapter 1 Lean Principles for Healthcare -- Chapter 2 Artificial Neural Network Excellence to Facilitate Lean Thinking Adoption in Healthcare Contexts -- Chapter 3 The Suitability of Artificial Neural Networks in Service Quality Control and Forecasting -- Chapter 4 The Application of Lean in the Healthcare Sector: Theory and Practical Examples -- Chapter 5 Business Value of IT in Health Care -- Chapter 6 Initiatives of Service Orientated Architecture towards Performance Improvement in Healthcare -- Chapter 7 Adapted Lean Thinking for Emergency Departments: Information Quality Perspective.-Section 2 Applications of Lean Thinking Around the Healthcare World -- Introduction -- Chapter 8 Adapted Lean Thinking for for Healthcare Services: An Empirical Study in the Traditional Chinese Hospital -- Chapter 9 Lean Thinking in Dementia Care Through Smart Assistive Technology - an Evaluation -- Chapter 10 A Delphi Study on Developing a Conceptual Framework to Understand the Perception of Iranian Physicians Towards Electronic Health Records -- Chapter 11 Trying to Streamline Healthcare Delivery in Australia via the Personally Controlled Electronic Health Record(PCEHR) -- Chapter 12 Identifying Critical Issues for Developing Successful E-health Solutions -- Chapter 13 Applying the Principles of KM to Effect Streamlined Healthcare Operations: A Malaysian Case Study -- Chapter 14 Re-making Rosa Medical Center: A 5-Step Approach to Transitioning with Lean -- Chapter 15 Lean Thinking and Customer Focus -- Section 3 Macro issues -- Introduction -- Chapter 16 Applying A System of Systems Approach to Healthcare -- Chapter 17 The Role for a Healthcare System of Systems Approach Coupled with Collaborative Technologies to Provide Superior Healthcare Delivery -- Chapter 18 The Role Of A Disruptive Pervasive Technology Solution to Facilitate Better Healthcare Delivery to Native American Patients -- Chapter 19 Designing Enabling Regulatory Frameworks to Facilitate the Diffusion of Wireless Technology Solutions in Healthcare -- Chapter 20 Improving healthcare service quality and patients’ life quality through mobile technologies: the case of Diabetes self-management -- Chapter 21 The Role of Online Social Networks in Consumer Health Informatics: An Example of the Implicit Incorporation of Lean Principles -- Chapter 22 Supporting preventative healthcare with persuasive services -- Chapter 23 Using Technology Solutions to Streamline Healthcare Processes for Nursing: The Case of an Intelligent Operational Planning  Support Tool (IOPST) Solution -- Chapter 24 Using an e-health Strategy to facilitate the design and development of effective healthcare processes.-Section 4 Micro issues -- Introduction -- Chapter 25 Value Stream Mapping in Lean Healthcare: A brief Introduction and Application -- Chapter 26 Using Value Stream Mapping to Improve Processes in a  Urology Department -- Chapter 27 A Technology Mediated Solution to Reduce Healthcare Disparities.-Section 5 Case Studies.-Introduction. - Chapter 28  Process models, its inefficiencies and recommendations of the emergency department of the Marienhospital -- Chapter 29  Simulation Study - Clinical Center Esslingen -- Chapter 30 Emergency Department Katharinenhospital Stuttgar -- Chapter 31 Business Process Modeling and measuring waiting times in a German ED. An approach for identifying improvements.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. A growing, aging population; the rise to epidemic proportions of various chronic diseases; competing, often overlapping medical technologies; and of course, skyrocketing costs compounded by waste and inefficiency - these are just a few of the multifarious challenges currently facing healthcare delivery. An unexpected source of solutions is being imported from the manufacturing sector: lean thinking.  Lean Principles for Healthcare presents a conceptual framework, management principles, and practical tools for professionals tasked with designing and implementing modern, streamlined healthcare systems or overhauling faulty ones. Focusing on core components such as knowledge management, e-health, patient-centeredness, and collaborative care, chapters illustrate lean concepts in action across specialties (as diverse as nursing, urology, and emergency care) and around the globe. Extended case examples show health systems responding to consumer needs and provider realities with equal efficiency and effectiveness, and improved quality and patient outcomes. Further, contributors tackle the gamut of technological, medical, cultural, and business issues, among them: Initiatives of service-oriented architecture towards performance improvement Adapted lean thinking for emergency departments Lean thinking in dementia care through smart assistive technology Supporting preventive healthcare with persuasive services Value stream mapping for lean healthcare A technology mediated solution to reduce healthcare disparities  Geared toward both how lean ideas can be carried out and how they are being used successfully in the real world, Lean Principles for Healthcare  not only brings expert knowledge to healthcare managers and health services researchers but to all who have an interest in superior healthcare delivery.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Al-Hakim, Latif.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 320884
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Gonzalez, Chris.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 320885
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Tan, Joseph.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 320886
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781461480358
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-8036-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-4614-8036-5</a>
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942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

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