TEST - Catálogo BURRF
   

Social Media on the Road : (Registro nro. 290671)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05300nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 290671
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429154755.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 xxk| o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9781849963329
-- 9781849963329
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9781849963329
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000344697
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030424
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405050311
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402061304
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación QA76.9.C66
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Juhlin, Oskar.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 321527
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Social Media on the Road :
Resto del título The Future of Car Based Computing /
Mención de responsabilidad, etc. by Oskar Juhlin.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright London :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer London :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xii, 204 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Computer Supported Cooperative Work,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1431-1496 ;
Designación de volumen o secuencia 50
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato An Empirical Program of Road Use -- Social Life in Traffic -- Juxtaposing Traffic Research and Social Computing -- Investigating and Designing for Social Interaction -- Vitality and Social Interaction on the Roads -- Traffic as Situated Interaction -- Interactional Adaptation for Achieving Safe Mobile Phone Handling in Traffic -- Driving and Articulating the Road Context with the PlaceMemo Application -- Road Talk: A Public Roadside Location-Dependent Audio Message System -- Sense and Social Interaction -- The Automobile Flâneur—Joint Music Listening in Traffic Encounters -- Motorcycling and Social Interaction—Design for the Enjoyment of Traffic Encounters -- Legibility and Public Road Signs -- The Road as a Stage in Journey Games -- A Game for the Backseat Experience -- Locative Interactive Storytelling Along Vast Road Networks -- Multiplayer Gaming in Traffic Encounters -- Post Script: A New Balancing Act for Research on Traffic and Mobile Technology.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. In the future, everyday life in traffic will be intricately meshed with city life. Today motorways, cities and streets are places where we spend a considerable amount of time, and where a large number of everyday encounters between people occur. Any road user’s journey coincides with hundreds or even thousands of others. This book unpacks the details of the practical achievements involved in socially engaging with people at high speed. Although, generally speaking, these encounters are brief and interaction is slight, the recent emergence of mobile technologies offers opportunities to support drivers and passengers beyond just helping them to reach their destination. New social media could enhance interaction in traffic making life on the road more interesting and meaningful. Such innovative applications could include car stereos that share music amongst drivers; digital games that interact with the landscape passing outside the car windows, or with passengers in surrounding cars; message systems that allow drivers to help each other; and web applications that allow motorcyclists to socialize on the road. Social Media on the Road - The Future of Car Based Computing provides a bridge between research in transport planning and traffic technology, and new media areas such as Computer Human Interaction and Computer Supported Cooperative Work. Those studying and researching in the areas of human computer interaction in mobile use contexts, and those interested in developing new forms of mobile applications and services will find this book an excellent resource. Oskar Juhlin is Associate Professor and Director of the Mobile Life VinnExcellence Centre at Stockholm University and Interactive Institute. 'This book represents a pioneering and key research work that examines the future of transportation being merged with communication and interactive media. It also provides a glimpse of the future potential of mixed reality entertainment for children and family on the move. It is essential for scientists, designers, and engineers working on mobile social media, as well as for business people looking for new potential urban transport media services.' Professor Adrian D. Cheok, Graduate School of Media Design, Keio University. ‘This book will refresh, charm and delight you, and offers a glimpse of a brighter future, full of examples of positively motivated interactive systems which are human centered, imaginative and fun! This text shows how we might design a world where technology reconnects drivers with their environments and other road users. While it is particularly valuable for those interested in car and road technology systems, this is also a must-read for anyone interested in interaction design: the methods and insights reach far beyond the dashboard.’ Professor Matt Jones, Swansea University.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9781849963312
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84996-332-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84996-332-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

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