The Engineering of Mixed Reality Systems / (Registro nro. 290885)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04886nam a22003975i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 290885 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154817.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2010 xxk| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781848827332 |
-- | 9781848827332 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781848827332 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000344521 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030354 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405050308 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061259 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QA76.758 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Dubois, Emmanuel. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 321882 |
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | The Engineering of Mixed Reality Systems / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Emmanuel Dubois, Philip Gray, Laurence Nigay. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer London, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiv, 450 páginas 170 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Human-Computer Interaction Series, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1571-5035 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Interaction Design -- An Integrating Framework for Mixed Systems -- A Holistic Approach to Design and Evaluation of Mixed Reality Systems -- Embedded Mixed Reality Environments -- The Semantic Environment: Heuristics for a Cross-Context Human–Information Interaction Model -- Tangible Interaction in Mixed Reality Systems -- Designing a Mixed Reality Intergenerational Entertainment System -- Auditory-Induced Presence in Mixed Reality Environments and Related Technology -- An Exploration of Exertion in Mixed Reality Systems via the “Table Tennis for Three” Game -- Developing Mixed Interactive Systems: A Model-Based Process for Generating and Managing Design Solutions -- Software Design and Implementation -- Designing Outdoor Mixed Reality Hardware Systems -- Multimodal Excitatory Interfaces with Automatic Content Classification -- Management of Tracking for Mixed and Augmented Reality Systems -- Authoring Immersive Mixed Reality Experiences -- Fiia: A Model-Based Approach to Engineering Collaborative Augmented Reality -- A Software Engineering Method for the Design of Mixed Reality Systems -- Applications of Mixed Reality -- Enhancing Health-Care Services with Mixed Reality Systems -- The eXperience Induction Machine: A New Paradigm for Mixed-Reality Interaction Design and Psychological Experimentation -- MyCoach: In Situ User Evaluation of a Virtual and Physical Coach for Running -- The RoboCup Mixed Reality League – A Case Study -- Mixed-Reality Prototypes to Support Early Creative Design. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Mixed reality computer systems aim to fuse digital and physical information and features, either as an augmentation of real-world environments or as a means of providing physically-based interaction with computer-based systems. So – for example – museum displays can be augmented with added information about their history and provenance, and this information delivered to a visitor via their mobile telephone as they pass in front of the display. An increasing number of systems are exploiting mixed reality but to date there are no systematic methods, techniques or guidelines for the development of such systems. In bringing together contributions on a broad range of mixed reality development issues this book provides a sound theoretical foundation for a disciplined approach to mixed reality engineering. Divided into three parts, interaction design, software design and implementation, this book brings together state of the art developments in the engineering of mixed reality systems, addressing issues at these three levels. Part 1 covers generic and specific mixed reality design elements and provides an overview of the design method; Part 2 addresses technical solutions for interaction techniques, development tools and a global view of the mixed reality software development process. Finally part 3 contains detailed case studies to highlight the application of mixed reality in a variety of fields including aviation, architecture, emergency management, games, and healthcare. Multimodal and tangible interaction designers, systems engineers working in augmented reality and ubiquitous systems, human factors researchers, and others interested in the use of mixed reality techniques in their work, will find this book a useful addition to their bookshelf. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Gray, Philip. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 321883 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Nigay, Laurence. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 321618 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781848827325 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84882-733-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84882-733-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.