Foundations of 3D Graphics Programming : (Registro nro. 291073)
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000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04691nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 291073 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429154829.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 xxk| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781848002845 |
-- | 9781848002845 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781848002845 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000344253 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030405 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405050304 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061252 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Chen, Jim X. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 322177 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Foundations of 3D Graphics Programming : |
Resto del título | Using JOGL and Java3D / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Jim X. Chen, Chunyang Chen. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer London, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Transformation and Viewing -- Color and Lighting -- Blending and Texture Mapping -- Curved Models -- Vertex Shading, Pixel Shading, and Parallel Processing -- Cg Programming -- Programming in Java3D -- Advanced Topics. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | "A good, concise computer graphics textbook covering 3D concepts, essential fundamentals theory, and easy-to-follow OpenGL practical programming in Java." Dr. Jack Bresenham, Retired IBM Senior Technical Staff Member Increasingly in the realms of science and industry, computer graphics is an area of critical importance and utility. And within the graphics community, the demand for producing exceptional 3D graphics in particular is almost a given. This thoroughly updated and enhanced second edition of Foundations of 3D Graphics Programming is an innovative shortcut to graphics theory and programming using JOGL, a new vehicle of 3D graphics programming in Java. This revised edition of the successful, reader-friendly text covers all graphics basics and several advanced topics, as well as some basic concepts in Java programming for those who currently are C/C++ programmers. Specifically, it provides all the core aspects of OpenGL programming in Java using JOGL, along with concisely presented computer graphics theories. In addition, it uses a top-down approach to lead the reader into programming and applications up-front. The content about theory provides a high-level understanding of all basic graphics, and of using JOGL instead of implementing a graphics system. Explanations are integrated with the sample programs, which are specifically designed for learning and accompanying this book. Topics and Features: • Presents 2 new chapters covering vertex shading, pixel shading and parallel processing, and Cg programming [NEW] • Introduces a shortcut to 3D graphics theory, and serves as a concise guide to both theory and programming • Contains additional new material, such as a look at advanced effects in Cg programming [NEW] • Covers JOGL, a new vehicle of 3D graphics programming in Java, with extensive and complete examples • Incorporates numerous practical examples and exercises • Provides a new appendix for Basic Mathematics for 3D Graphics [NEW] • Introduces and describes Java3D, a shortcut to high-level 3D graphics APIs in Java, with detailed example programs • Provides readers with comprehensive samples in JOGL and Java3D • Offers a supplementary website with updates, sample programs, figures, and useful weblinks and instructions for setting up the OpenGL programming environment Written by a leader in 3D graphics, virtual experience, and statistical data visualization, this text/reference is a comprehensive, yet concise volume intended for scientists and engineers who understand Java programming. Moreover, it is a good reference for C/C++ graphics programmers interested in learning Java and JOGL. Accessible for an interdisciplinary readership, this book requires only basic knowledge of vector analysis and programming, and as such is highly suitable for classroom use. Key Topics • Geometric Transformation • Lighting and Shading • Blending and Texture Mapping • Curved Models • Programming in Java 3D • Animation and Simulation • Vertex Shading and Parallel Processing • Cg Programming |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Chen, Chunyang. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 322178 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781848002838 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84800-284-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84800-284-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
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