Knowledge Cartography : (Registro nro. 292045)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04713nam a22003975i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 292045 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134224.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2008 xxk| o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781848001497 |
-- | 9781848001497 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9781848001497 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000344185 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030353 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405050303 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402061250 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QA76.9.U83 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Sherborne, Tony. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 323584 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Knowledge Cartography : |
Resto del título | Software Tools and Mapping Techniques / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Tony Sherborne, Simon J. Buckingham Shum, Alexandra Okada. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | London : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer London, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2008. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Advanced Information and Knowledge Processing, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1610-3947 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Empirical Studies of the Value of Conceptually Explicit Notations in Collaborative Learning -- Concept Mapping Using Cmap Tools to Enhance Meaningful Learning -- Enhancing Collaborative and Meaningful Language Learning through Concept Mapping -- Thinking Maps®: A Visual Language for Learning -- The Constructivist Mapping of Internet Information At Work with Nestor -- Cognitive and Pedagogical Benefits of Argument Mapping: L.A.M.P. Guides the Way to Better Thinking -- Scaffolding School Pupils’ Scientific Argumentation with Evidence-Based Dialogue Maps -- Argument Diagramming: The Araucaria Project -- Mapping the curriculum: how concept maps can improve the effectiveness of course development -- Using Compendium as a tool to support the design of learning activities -- Performing Knowledge Art: Understanding Collaborative Cartography -- Knowledge Cartography for Controversies: The Iraq Debate -- Computer Supported Argument Visualisation: Modelling in Consultative Democracy around Wicked Problems -- Human-Agent Knowledge Cartography for e-Science: NASA Field Trials at the Mars Desert Research Station -- Template-based Structured Argumentation -- An Experience of the Use of the Cognitive Mapping Method in Qualitative Research -- Collaborative Knowledge Modelling with a Graphical Knowledge Representation Tool: A Strategy to Support the Transfer of Expertise in Organisations. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Knowledge Cartography is the discipline of mapping intellectual landscapes. The focus of this book is on the process by which manually crafting interactive, hypertextual maps clarifies one’s own understanding, as well as communicating it. The authors see mapping software as a set of visual tools for reading and writing in a networked age. In an information ocean, the primary challenge is to find meaningful patterns around which we can weave plausible narratives. Maps of concepts, discussions and arguments make the connections between ideas tangible and disputable. With 17 chapters from the leading researchers and practitioners, the reader will find the current state–of-the-art in the field. Part 1 focuses on educational applications in schools and universities, before Part 2 turns to applications in professional communities, but with many cross-cutting themes: conceptual frameworks for understanding knowledge cartography visual languages, many of which work on both paper and with software specialist software, much of it freely available and open source case studies reflecting on successes and failures ways in which maps can be used both effectively and ineffectively examples of how to evaluate maps visit the website for updates on the field, and extra resources for each chapter: www.kmi.open.ac.uk/books/knowledge-cartography Knowledge Cartography will be of interest to learners, educators, and researchers in all disciplines, as well as policy analysts, scenario planners, knowledge managers and team facilitators. Practitioners will find new perspectives and tools to expand their repertoire, while researchers will find rich enough conceptual grounding for further scholarship. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Buckingham Shum, Simon J. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 323585 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Okada, Alexandra. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 323586 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9781848001480 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84800-149-7">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-1-84800-149-7</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.