TEST - Catálogo BURRF
   

Educational Interfaces between Mathematics and Industry : (Registro nro. 292580)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06369nam a22003975i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 292580
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429155029.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2013 gw | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9783319022703
-- 9783319022703
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9783319022703
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000346203
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030913
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405050331
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402070851
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Damlamian, Alain.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 324471
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Educational Interfaces between Mathematics and Industry :
Resto del título Report on an ICMI-ICIAM-Study /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Alain Damlamian, José Francisco Rodrigues, Rudolf Sträßer.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Cham :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer International Publishing :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xv, 466 páginas 62 ilustraciones, 50 ilustraciones en color.
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie New ICMI Study Series,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1387-6872 ;
Designación de volumen o secuencia 16
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Part I:Dicsussion document and Study Report -- Discussion Document (appeared in L’Enseignement Mathématique and ZDM 2009) -- Report on the Study (by the editors) -- Part II: Plenary and Invited Lectures -- Getting Math Off the Ground: Applied Mathematics at Boeing -- Mathematics in the Workplace: Issues and Challenges -- Mathematical Modelling Education is the Most Important Educational Interface between Mathematics and Industry -- Models for Industrial Problems: How to find and how to use them – in industry and in education -- Interfacing Educational & Research with Mathematics-for-Industry: The Endeavour in Japan -- Part III: WG Education/training with industry participation -- Report on the Working Group -- How is it Possible to Make Real-World Mathematics More Visible: Results From Italian Projects -- Project “Ways to More MINT-graduates” of the Bavarian Business Association with Focus on Mathematics at the University of Augsburg, Germany -- Mathematics in a Safety-Critical Work Context: The Case of Numeracy for Nursing -- Linking Professional Experiences With Academic Knowledge. The Construction of Statistical Concepts by Sales Manager Apprentices -- Learning Conversation in Mathematics Practice – School-Industry Partnerships as an Arena for Teacher Education -- The Threefold Dilemma of Missing Coherence -- The Project “Mathe-Meister” — A Mathematical Self Assessment Centre With Diagnostic Feedback For Vocational Trainees -- Part IV:WG University & academic technical/vocational education -- Report on the Working Group -- Mathematics for Engineering and Engineering for Mathematics -- Laboratory of Computational Mathematics: an interface between academia and industry -- Improving the industrial/mathematics interface -- Two masters on Mathematics for Industry at the Universities of Paris and of Pau -- Mathematics in Industry and Teachers Training -- Interfaces between Mathematics and Industry and the Use of Technology in Mathematics Education in India -- Modeling “Modeling”: Developing Habits of Mathematical Minds -- The evolution of graduate applied math courses in the Institute of Mathematics, University of the Philippines -- The Vertical Integration of Industrial Mathematics the WPI Experience -- Part V: WG Education in Schools -- Report on the Working Group -- Mathematical applications, modelling and technology as windows into industry based mathematical practice -- Mathematics Education and the Information Society -- Authentic Complex Modelling Problems in Mathematics Education -- Embedding Authentic Real World Tasks into Secondary Mathematics Curricula -- Drawing on understanding of workplace practice to inform design of general mathematics curricula -- Part VI: WG Mathematics-Industry Communication -- Report on the Working Group -- Engineering, Mathematics communication and Education: reflections on a personal experience -- A View on Mathematical Discourse in Research and Development -- Using Popular Science in a Mathematical Modeling Course -- Part VII:WG Technology issues -- Report on the Working Group -- Tackling the challenges of computational mathematics education of engineers -- Computational modelling in science, technology, engineering and mathematics education -- Incorporating the Ideas and Methods of Mathematical Modelling into Calculus Teaching -- Part VIII:WG The mathematics-industry interface -- Report on the Working Group -- Part IX: Selected Papers linked to more than one Working Group -- Using spreadsheets in the finance industry -- MITACS ACCELERATE: A Case Study of a Successful Industrial Research Internship Program -- A Meta-analysis of Mathematics Teachers of the GIFT Program Using Success Case Methodology -- Cultivating an Interface Through Collaborative Research between Engineers in Nippon Steel and Mathematicians in University -- An Introduction to CUMCM: China/Contemporary Undergraduate Mathematical Contest in Modeling -- Part X:Conclusion -- Conclusion.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This book is the “Study Book” of ICMI-Study no. 20, which was run in cooperation with the International Council for Industry and Applied Mathematics (ICIAM). The editors were the co-chairs of the study (Damlamian, Straesser) and the organizer of the Study Conference (Rodrigues). The text contains a comprehensive report on the findings of the Study Conference, original plenary presentations of the Study Conference, reports on the Working Groups and selected papers from all over the world. This content was selected by the editors as especially pertinent to the study, each individual chapter representing a significant contribution to current research. 
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Rodrigues, José Francisco.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 324472
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Sträßer, Rudolf.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 324473
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9783319022697
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02270-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-02270-3</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha