Entertainment Computing - ICEC 2005 : (Registro nro. 294961)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06660nam a22004095i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 294961 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134231.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2005 gw | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783540320548 |
-- | 9783540320548 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/11558651 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000348163 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030741 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404121047 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201404090824 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402071021 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | QA76.9.U83 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kishino, Fumio. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 329020 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Entertainment Computing - ICEC 2005 : |
Resto del título | 4th International Conference, Sanda, Japan, September 19-21, 2005. Proceedings / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Fumio Kishino, Yoshifumi Kitamura, Hirokazu Kato, Noriko Nagata. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Berlin, Heidelberg : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Berlin Heidelberg, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2005. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xxiv, 540 páginas Also available online. |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Lecture Notes in Computer Science, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 0302-9743 ; |
Designación de volumen o secuencia | 3711 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | IFIP SG16 Chair’s Welcome Address -- A New Framework for Entertainment Computing: From Passive to Active Experience -- Interactive Digital Storytelling -- Cultural Computing with Context-Aware Application: ZENetic Computer -- Automatic Conversion from E-Content into Animated Storytelling -- Key Action Technique for Digital Storytelling -- Graphics -- A New Constrained Texture Mapping Method -- Protect Interactive 3D Models via Vertex Shader Programming -- An Optimized Soft 3D Mobile Graphics Library Based on JIT Backend Compiler -- Advanced Interaction Design -- Frame Rate Control in Distributed Game Engine -- A Universal Interface for Video Game Machines Using Biological Signals -- Development of a System to Measure Visual Functions of the Brain for Assessment of Entertainment -- SportsVBR: A Content-Based TV Sports Video Browsing and Retrieval System -- Social Impact and Evaluation -- Online Community Building Techniques Used by Video Game Developers -- Aggregation of Action Symbol Sub-sequences for Discovery of Online-Game Player Characteristics Using KeyGraph -- Agreeing to Disagree – Pre-game Interaction and the Issue of Community -- Keyword Discovery by Measuring Influence Rates on Bulletin Board Services -- Seamful/Seamless Interface -- Seamful Design for Location-Based Mobile Games -- A Display Table for Strategic Collaboration Preserving Private and Public Information -- Gamble — A Multiuser Game with an Embodied Conversational Agent -- Touchable Interactive Walls: Opportunities and Challenges -- Body and Face -- Generic-Model Based Human-Body Modeling -- Facial Expression Recognition Based on Two Dimensions Without Neutral Expressions -- Subjective Age Estimation System Using Facial Images -- A Video Based Personalized Face Model Generation Approach for Network 3D Games -- Robot -- Live Feeling on Movement of an Autonomous Robot Using a Biological Signal -- Detection of Speaker Direction Based on the On-and-Off Microphone Combination for Entertainment Robots -- Robot Navigation by Eye Pointing -- Virtual Human with Regard to Physical Contact and Eye Contact -- Power, Death and Love: A Trilogy for Entertainment -- Music and Sound -- The MUSICtable: A Map-Based Ubiquitous System for Social Interaction with a Digital Music Collection -- Painting as an Interface for Timbre Design -- ism: Improvisation Supporting Systems with Melody Correction and Key Vibration -- Physically-Based Sound Synthesis on GPUs -- On Cognition of Musical Grouping: Relationship Between the Listeners’ Schema Type and Their Musical Preference -- Mixed Reality and Mobile -- Augmented Reality Agents in the Development Pipeline of Computer Entertainment -- Collaborative billiARds: Towards the Ultimate Gaming Experience -- Multi-dimensional Game Interface with Stereo Vision -- Experiments of Entertainment Applications of a Virtual World System for Mobile Phones -- Education -- A Tutoring System for Commercial Games -- Non-verbal Mapping Between Sound and Color-Mapping Derived from Colored Hearing Synesthetes and Its Applications -- Design and Implementation of a Pivotal Unit in a Games Technology Degree -- Interactive Educational Games for Autistic Children with Agent-Based System -- Virtual Reality and Simulation -- User Experiences with a Virtual Swimming Interface Exhibit -- Toward Web Information Integration on 3D Virtual Space -- Ikebana Support System Reflecting Kansei with Interactive Evolutionary Computation -- Theory -- Effects of Team-Based Computer Interaction: The Media Equation and Game Design Considerations -- The Ethics of Entertainment Computing -- Notes on the Methodology of Pervasive Gaming -- From Hunt the Wumpus to EverQuest: Introduction to Quest Theory -- Posters and Demonstration -- A Computerized Interactive Toy: TSU.MI.KI -- Multimodal Wayfinding in a Driving Simulator for the Internet Chair, a Networked Rotary Motion Platform -- Making Collaborative Interactive Art “Ohka Rambu” -- Agents from Reality -- AR Pueblo Board Game -- Aesthetic Entertainment of Social Network Interaction: Free Network Visible Network -- Motion Illusion in Video Images of Human Movement -- A Chat System Based on Emotion Estimation from Text and Embodied Conversational Messengers. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book constitutes the refereed proceedings of the 4th International Conference on Entertainment Computing, ICEC 2005, held in Sanda, Japan in September 2005. The 47 revised papers, 3 poster papers, and 5 demonstration papers presented together with one keynote paper were carefully reviewed and selected from 110 submissions. The papers are organized in topical sections on interactive digital storytelling, graphics, advanced interaction design, social impact and evaluation, seamful and seamless interfaces, body and face, robots, music and sound, mixed reality and mobility, education, virtual reality and simulation, and theory. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kitamura, Yoshifumi. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 329021 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Kato, Hirokazu. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 329022 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Nagata, Noriko. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 329023 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783540290346 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/11558651">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/11558651</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
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