Computer Science and Educational Software Design : (Registro nro. 302631)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04234nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 302631 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429155754.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2011 gw | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783642200038 |
-- | 9783642200038 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9783642200038 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000356768 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030549 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405060410 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402191301 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB1028.43-1028.75 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Tchounikine, Pierre. |
Término indicativo de función/relación | autor |
9 (RLIN) | 340966 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Computer Science and Educational Software Design : |
Resto del título | A Resource for Multidisciplinary Work in Technology Enhanced Learning / |
Mención de responsabilidad, etc. | by Pierre Tchounikine. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Berlin, Heidelberg : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Berlin Heidelberg, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2011. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiii, 180 páginas 1 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction -- A General Conceptualization for Educational Software -- Understanding Differences in Perspectives -- Review of Prototypical Examples -- CS Perspectives and TEL -- Educational Software Engineering -- Characterizing the Design Context and the Software Artifact -- Methodological Considerations -- Conclusions. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Truly interdisciplinary approach to combine the viewpoints of computer scientists and educational actors Provides practical and context-related hints on how to deal with the peculiarities of educational software design and development Complemented by several examples illustrating issues and propositions Based on the author’s more than 20 years’ experience in projects on technology-enhanced learning Developing educational software requires thinking, problematizing, representing, modeling, implementing and analyzing pedagogical objectives and issues, as well as conceptual models and software architectures. Computer scientists face the difficulty of understanding the particular issues and phenomena to be taken into account in educational software projects and of avoiding a naïve technocentered perspective. On the other hand, actors with backgrounds in human or social sciences face the difficulty of understanding software design and implementation issues, and how computer scientists engage in these tasks. Tchounikine argues that these difficulties cannot be solved by building a kind of “general theory” or “general engineering methodology” to be adopted by all actors for all projects: educational software projects may correspond to very different realities, and may be conducted within very different perspectives and with very different matters of concern. Thus the issue of understanding each others’ perspectives and elaborating some common ground is to be considered in context, within the considered project or perspective. To this end, he provides the reader with a framework and means for actively taking into account the relationships between pedagogical settings and software, and for working together in a multidisciplinary way to develop educational software. His book is for actors engaged in research or development projects which require inventing, designing, adapting, implementing or analyzing educational software. The core audience is Master’s and PhD students, researchers and engineers from computer science or human and social sciences (e.g., education, psychology, pedagogy, philosophy, communications or sociology) interested in the issues raised by educational software design and analysis and in the variety of perspectives that may be adopted. In addition, it is also of interest for teachers engaged in, for example, ICT-based innovations. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783642200021 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-20003-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-20003-8</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.