Interactive Storytelling : (Registro nro. 303106)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05986nam a22004215i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 303106 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429155810.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2010 gw | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783642166389 |
-- | 9783642166389 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9783642166389 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000356066 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030945 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405060359 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402191209 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | NX260 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Aylett, Ruth. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 328340 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Interactive Storytelling : |
Resto del título | Third Joint Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2010, Edinburgh, UK, November 1-3, 2010. Proceedings / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Ruth Aylett, Mei Yii Lim, Sandy Louchart, Paolo Petta, Mark Riedl. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Berlin, Heidelberg : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Berlin Heidelberg, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2010. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiii, 302 páginas 92 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Lecture Notes in Computer Science, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 0302-9743 ; |
Designación de volumen o secuencia | 6432 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Keynotes -- The Authoring Challenge in Interactive Storytelling -- From a Winter’s Night to a Dragon Age -- Designing Social Worlds - On Intrigue and Interaction in Live Action Role Playing Games (LARPS) -- Characters and Decision Making -- MIST: An Interactive Storytelling System with Variable Character Behavior -- Importance of Well-Motivated Characters in Interactive Narratives: An Empirical Evaluation -- “I Want to Slay That Dragon!” - Influencing Choice in Interactive Storytelling -- Story Evaluation and Analysis -- Measuring User Responses to Interactive Stories: Towards a Standardized Assessment Tool -- One Tool-Many Paradigm: Creativity and Regularity in Youngsters’ Hyperstories -- Exploring Narrative Interpretation and Adaptation for Interactive Story Creation -- Narrative Annotation and Editing of Video -- Story Generation -- A Story to Go, Please -- Threading Facts into a Collective Narrative World -- Learning Story Marketing through Practical Experience of Story Creation System -- Enhancing Real-Time Sports Commentary Generation with Dramatic Narrative Devices -- Zuzie: Collaborative Storytelling Based on Multiple Compositions -- An Interactive Documentary Manifesto -- Arts and Humanities -- Rhetorics of the Interactive 3D Installation “Virtuelle Mauer/ReConstructing the Wall” -- From Physical to Non-material Art – Design Choices of the Digital Artist -- The iLand of Madeira Location Aware Multimedia Stories -- Narrative Theories and Modelling -- Modeling of Interactive Storytelling and Validation of Scenario by Means of Linear Logic -- An Analysis of Narrative Moves in Improvisational Theatre -- Towards a Theoretical Framework for Interactive Digital Narrative -- Systems -- A Data-Driven Case-Based Reasoning Approach to Interactive Storytelling -- Something’s Gotta Give - Towards Distributed Autonomous Story Appraisal in Improv -- A Simple Intensity-Based Drama Manager -- Applications -- Player Agency and the Relevance of Decisions -- Interactive Storytelling in Academic Teaching -- Teaching English as a Second Language Utilizing Authoring Tools for Interactive Digital Storytelling -- Posters -- Textual vs. Graphical Interaction in an Interactive Fiction Game -- Motivations for Rereading in Interactive Stories: A Preliminary Investigation -- The Haiti Earthquake Experience: A Case Study -- First Person Victim: Developing a 3D Interactive Dramatic Experience -- Combining Explicit and Implicit Interaction Modes with Virtual Characters in Public Spaces -- Louis, Mr. Dog and Rabbit: Metalepsis in Interactive Narrative -- Automated Storytelling in Sports: A Rich Domain to Be Explored -- Level-of-Detail Stories as a Virtual Museum of a Movie -- Establishing Communication Channels for Digital Storytelling Applications -- Agency and the Art of Interactive Digital Storytelling -- Realism and Virtuality: Carmageddon as Contemporary Simulacrum Model -- Demonstrations -- Emohawk: Learning Virtual Characters by Doing -- Crowd-Sourced AI Authoring with ENIGMA -- Using Highly Interactive Drama to Help Young People Cope with Traumatic Situations -- Stories on a Sphere: Hyperglobes as Narrative Platforms for Global Geodata -- Workshops -- Users and Evaluation of Interactive Storytelling -- Workshop: Education in Interactive Digital Storytelling -- Interactive Stories for Health Interventions -- Towards a Shared Vocabulary for Interactive Digital Storytelling -- Storytelling within an Internet of Things -- Just Another Tool for Interactive Digital Storytelling? -- Tutorial -- Tutorial: Introduction to Interactive Story Creation. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book constitutes the refereed proceedings of the Third International Conference on Interactive Digital Storytelling, ICIDS 2010, held in Edinburgh, UK, in November 2010. The book includes 3 keynotes, 25 full and short papers, 11 posters, 4 demonstration papers, 6 workshop papers, and 1 tutorial. The full and short papers have been organized into the following topical sections: characters and decision making; story evaluation and analysis; story generation; arts and humanities; narrative theories and modelling; systems; and applications. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lim, Mei Yii. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 341604 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Louchart, Sandy. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 341605 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Petta, Paolo. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 328528 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Riedl, Mark. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 341606 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783642166372 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-16638-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-16638-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.