TEST - Catálogo BURRF
   

Intrinsically Motivated Learning in Natural and Artificial Systems / (Registro nro. 306659)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05537nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 306659
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134310.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2013 gw | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9783642323751
-- 9783642323751
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9783642323751
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000359926
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031006
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070251
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402201421
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación Q334-342
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Baldassarre, Gianluca.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 332224
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Intrinsically Motivated Learning in Natural and Artificial Systems /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Gianluca Baldassarre, Marco Mirolli.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Berlin, Heidelberg :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Berlin Heidelberg :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión vii, 458 páginas 82 ilustraciones, 55 ilustraciones en color.
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Chap. 1 - Intrinsically Motivated Learning Systems: An Overview -- Chap. 2 - Intrinsic Motivation and Reinforcement Learning -- Chap. 3 - Functions and Mechanisms of Intrinsic Motivations -- Chap. 4 - Exploration from Generalization Mediated by Multiple Controllers -- Chap. 5 - Maximizing Fun by Creating Data with Easily Reducible Subjective Complexity -- Chap. 6 - The Role of the Basal Ganglia in Discovering Novel Actions -- Chap. 7 - Action Discovery and Intrinsic Motivation: A Biologically Constrained Formalisation -- Chap 8 - Novelty Detection as an Intrinsic Motivation for Cumulative Learning Robots -- Chap. 9 - Novelty and Beyond: Towards Combined Motivation Models and Integrated Learning Architectures -- Chap. 10 - The Hippocampal-VTA Loop: The Role of Novelty and Motivation in Controlling the Entry of Information into Long-Term Memory -- Chap. 11 - Deciding Which Skill to Learn When: Temporal-Di?erence Competence-Based Intrinsic Motivation (TD-CB-IM) -- Chap. 12 - Intrinsically Motivated Affordance Discovery and Modeling -- Chap. 13 - Intrinsically Motivated Learning of Real-World Sensorimotor Skills with Developmental Constraints -- Chap. 14 - Investigating the Origins of Intrinsic Motivation in Human Infants -- Chap. 15 - A Novel Behavioural Task for Researching Intrinsic Motivations -- Chap. 16 - The “Mechatronic Board”: A Tool to Study Intrinsic Motivations in Humans, Monkeys, and Humanoid Robots -- Chap. 17 - The iCub Platform: A Tool for Studying Intrinsically Motivated Learning.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. It has become clear to researchers in robotics and adaptive behaviour that current approaches are yielding systems with limited autonomy and capacity for self-improvement. To learn autonomously and in a cumulative fashion is one of the hallmarks of intelligence, and we know that higher mammals engage in exploratory activities that are not directed to pursue goals of immediate relevance for survival and reproduction but are instead driven by intrinsic motivations such as curiosity, interest in novel stimuli or surprising events, and inter­est in learning new behaviours. The adaptive value of such intrinsically motivated activities lies in the fact that they allow the cumulative acquisition of knowledge and skills that can be used later to accomplish ?tness-enhanc­ing goals. Intrinsic motivations continue during adulthood, and in humans they underlie lifelong learning, artistic creativity, and scientific discovery, while they are also the basis for processes that strongly affect human well-being, such as the sense of competence, self-determination, and self-esteem. This book has two aims: to present the state of the art in research on intrinsically motivated learning, and to identify the related scientific and technological open challenges and most promising research directions. The book introduces the concept of intrinsic motivation in artificial systems, reviews the relevant literature, offers insights from the neural and behavioural sciences, and presents novel tools for research. The book is organized into six parts: the chapters in Part I give general overviews on the concept of intrinsic motivations, their function, and possible mechanisms for implementing them; Parts II, III, and IV focus on three classes of intrinsic motivation mechanisms, those based on predictors, on novelty, and on competence; Part V discusses mechanisms that are complementary to intrinsic motivations; and Part VI introduces tools and experimental frameworks for investigating intrinsic motivations. The contributing authors are among the pioneers carrying out fundamental work on this topic, drawn from related disciplines such as artificial intelligence, robotics, artificial life, evolution, machine learning, developmental psychology, cognitive science, and neuroscience. The book will be of value to graduate students and academic researchers in these domains, and to engineers engaged with the design of autonomous, adaptive robots.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Mirolli, Marco.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 336754
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9783642323744
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-32375-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-32375-1</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha