TEST - Catálogo BURRF
   

Science, Worldviews and Education / (Registro nro. 310233)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04665nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 310233
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160350.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789048127795
-- 9789048127795
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789048127795
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000365151
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031053
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070408
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402211245
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Matthews, Michael R.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 307884
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Science, Worldviews and Education /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Michael R. Matthews.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2009.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Science, Worldviews and Education: An Introduction -- Science, Worldviews, and Education -- Teaching the Philosophical and Worldview Components of Science -- Worldviews and their relation to science -- Contemporary Science and Worldview-Making -- The Electromagnetic Conception of Nature at the Root of the Special and General Relativity Theories and its Revolutionary Meaning -- Imagining the World: The Significance of Religious Worldviews for Science Education -- Whose Science and Whose Religion? Reflections on the Relations between Scientific and Religious Worldviews -- Can Science Test Supernatural Worldviews? -- The Interplay of Scientific Activity, Worldviews and Value Outlooks -- Fall and Rise of Aristotelian Metaphysics in the Philosophy of Science -- Modern Science and Conservative Islam: An Uneasy Relationship -- Science and worldviews in the marxist tradition -- Science and Worldviews in the Classroom: Joseph Priestley and Photosynthesis -- Responses and Clarifications Regarding Science and Worldviews.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Science, Worldviews and Education is an important and timely theme as many national and provincial education authorities are requiring that students learn about the Nature of Science (NOS), and that they learn about the broader historical and cultural contexts of science and its practice. Such topics give rise to questions about science and worldviews: What is a worldview? Does science have a worldview? Are there specific ontological, epistemological and ethical prerequisites for the conduct of science? How can scientific worldviews be reconciled with seemingly discordant religious and cultural worldviews? Questions about science and worldviews have had a long history. The Galilean revolution, the Darwinian revolution, and the Einsteinian revolution were all associated with profound cultural, religious and philosophical transformations and debates. The European Enlightenment was the first such major impact. Globalisation and the science-based industrialization of many non-Western societies, with their own religious traditions and worldviews, make urgent the understanding of science and its inter-relation with worldviews, and for the development of informed and appropriate science education. Contributors to this anthology include scientists, philosophers, theologians, and educators. They all share the conviction that science education has to promote a richer understanding of science and its relations with culture, religion, philosophy, and ultimately the worldview of students. What is a scientific worldview? How does it differ from other worldviews? Is it possible to be educated in science yet lack a scientific worldview? Can science thrive in a society where such a worldview is lacking? These questions and more are discussed in depth by a distinguished group of scientists, philosophers, educators and theologians in this uniquely valuable volume. Albert H. Teich, Director, Science & Policy Programs, American Association for the Advancement of Science, USA This wide ranging collection of essays is an excellent way to enter the too often neglected territory of how science and science education relate to larger socio-cultural world views. Peter Machamer, Department of History and Philosophy of Science, University of Pittsburgh, USA
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789048127788
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-2779-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-2779-5</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha