Science, Worldviews and Education / (Registro nro. 310233)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04665nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 310233 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429160350.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2009 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789048127795 |
-- | 9789048127795 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789048127795 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000365151 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509031053 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070408 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402211245 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Matthews, Michael R. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 307884 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Science, Worldviews and Education / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Michael R. Matthews. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2009. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Science, Worldviews and Education: An Introduction -- Science, Worldviews, and Education -- Teaching the Philosophical and Worldview Components of Science -- Worldviews and their relation to science -- Contemporary Science and Worldview-Making -- The Electromagnetic Conception of Nature at the Root of the Special and General Relativity Theories and its Revolutionary Meaning -- Imagining the World: The Significance of Religious Worldviews for Science Education -- Whose Science and Whose Religion? Reflections on the Relations between Scientific and Religious Worldviews -- Can Science Test Supernatural Worldviews? -- The Interplay of Scientific Activity, Worldviews and Value Outlooks -- Fall and Rise of Aristotelian Metaphysics in the Philosophy of Science -- Modern Science and Conservative Islam: An Uneasy Relationship -- Science and worldviews in the marxist tradition -- Science and Worldviews in the Classroom: Joseph Priestley and Photosynthesis -- Responses and Clarifications Regarding Science and Worldviews. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Science, Worldviews and Education is an important and timely theme as many national and provincial education authorities are requiring that students learn about the Nature of Science (NOS), and that they learn about the broader historical and cultural contexts of science and its practice. Such topics give rise to questions about science and worldviews: What is a worldview? Does science have a worldview? Are there specific ontological, epistemological and ethical prerequisites for the conduct of science? How can scientific worldviews be reconciled with seemingly discordant religious and cultural worldviews? Questions about science and worldviews have had a long history. The Galilean revolution, the Darwinian revolution, and the Einsteinian revolution were all associated with profound cultural, religious and philosophical transformations and debates. The European Enlightenment was the first such major impact. Globalisation and the science-based industrialization of many non-Western societies, with their own religious traditions and worldviews, make urgent the understanding of science and its inter-relation with worldviews, and for the development of informed and appropriate science education. Contributors to this anthology include scientists, philosophers, theologians, and educators. They all share the conviction that science education has to promote a richer understanding of science and its relations with culture, religion, philosophy, and ultimately the worldview of students. What is a scientific worldview? How does it differ from other worldviews? Is it possible to be educated in science yet lack a scientific worldview? Can science thrive in a society where such a worldview is lacking? These questions and more are discussed in depth by a distinguished group of scientists, philosophers, educators and theologians in this uniquely valuable volume. Albert H. Teich, Director, Science & Policy Programs, American Association for the Advancement of Science, USA This wide ranging collection of essays is an excellent way to enter the too often neglected territory of how science and science education relate to larger socio-cultural world views. Peter Machamer, Department of History and Philosophy of Science, University of Pittsburgh, USA |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789048127788 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-2779-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-2779-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.