TEST - Catálogo BURRF
   

Educational Research: Proofs, Arguments, and Other Reasonings / (Registro nro. 310611)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04970nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 310611
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160414.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789048132492
-- 9789048132492
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789048132492
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000365292
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031054
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070410
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402211249
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Smeyers, Paul.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309579
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Educational Research: Proofs, Arguments, and Other Reasonings /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Paul Smeyers, Marc Depaepe.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión vI, 199 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Educational Research ;
Designación de volumen o secuencia 4
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Rhetoric and Argument in the Language of Education and of Educational Research -- Beyond Arguments and Ideas: Languages of Education -- Sources in the Making of Histories of Education: Proofs, Arguments, and Other Forms of Reasoning from the Historian’s Workplace -- Educational Formalism and the Language of Goals in American Education, Educational Reform, and Educational History -- The Language of Education and the Language of Educational Research: The Knowledge Economy, Citizenship and Subjectivation -- Parenting in a Technological Age -- Capability and the Language of Educational Research -- A Rhetoric for Educational Research -- Arguments and Proofs About Arguments and Proofs -- Evidence and Argumentation in Educational Research -- Half a Language: Listening in the City of Words -- Revisiting Achilles’ Sadness that No Method Can Be Found -- Reasoning from Educational Research to Policy.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This book focuses on the language of educational research as well as on the language of education. It conceives both as social practices and investigates how rhetoric plays a part in the complex process of historically situated argumentation. The book aims to answer such questions as: ‘What is the nature of the arguments and the kinds of sources one relies on?’ and ‘What kind of reasoning is offered to convince practitioners?’ Taking postmodern criticism seriously, the contributors argue that the scholar or researcher cannot indulge in relativism or be satisfied with a description of particular cases. Instead, theoreticians as well as practitioners have to engage in sound thinking and dialogue. The chapters in this volume highlight relevant characteristics of the language of educational research. In addition, attention is paid to the language of particular debates which figure prominently in the wider educational context, such as the language of goals, of parenting, citizenship and capability. ‘This collection of thirteen essays focuses on the language of proofs, argument and rhetoric in educational research in a range of thematically related original pieces that explore the topic and its applications: forms of historical reasoning, the place of rhetoric, educational formalism, the knowledge economy, argumentation, and the role of evidence, amongst others. It explores both the philosophical and methodological meta-issues as well as the important of specific and particular educational languages. The resulting volume is genuinely enlightening and deserves to be read widely by both academic and students within the field of education and across the social sciences.’ Michael A. Peters, Educational Policy Studies, The University of Illinois, USA ‘The contributions to this timely collection of essays place the ‘language’ of education at the centre of a discussion about the practice of educational research and reminds us - both the established and the new researcher - of the need to reflect not only on what we do as researchers and the conceptual tools, methods and sources we use, but also on how we capture in words our actions and conclusions.’ Ian Grosvenor, University of Birmingham, UK This publication, as well as the ones that are mentioned in the preliminary pages of this work, were realized by the Research Community (FWO-Vlaanderen / Research Foundation Flanders, Belgium) Philosophy and History of the Discipline of Education: Evaluation and Evolution of the Criteria for Educational Research.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Depaepe, Marc.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309580
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789048132485
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-3249-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-3249-2</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha