TEST - Catálogo BURRF
   

One Legacy of Paul F. Brandwein : (Registro nro. 310696)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05668nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 310696
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160419.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789048125289
-- 9789048125289
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789048125289
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000365086
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031052
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070407
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402211243
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Fort, Deborah C.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 351609
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título One Legacy of Paul F. Brandwein :
Resto del título Creating Scientists /
Mención de responsabilidad, etc. by Deborah C. Fort.
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Mención de edición 1.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión 300 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Classics in Science Education,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1875-3035 ;
Designación de volumen o secuencia 2
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Remembering Paul F. Brandwein: Essays -- Turning a Dream (Deftly, Subtly, and Effectively) into Reality -- How Dr. Paul Brandwein’s Mentorship and Guidance Affected My Scientific Interests and Career -- How to Win Converts and Influence Students -- Paul F. Brandwein’s Influence on My Life: The Essential Spark -- Paul Brandwein’s Influence on My Life -- One Year -- Research at a Tender Age -- Intellectually Exciting Years at Forest Hills High School -- Encouraging the Uncertain -- Saturdays at the Brooklyn Botanic Gardens -- Question Everything -- One Class Was Enough -- Paul F. Brandwein—A Personal Reflection -- Paul Brandwein and the National Science Teachers Association -- Dr. Paul F. Brandwein: Messages on Teaching and Learning for All Educators -- Some Reflections on Paul F. Brandwein’s Impact on Science Education -- Paul F. Brandwein and Conservation Education -- Environmental Education and Paul F. Brandwein’s Ekistics -- Watershed Education for Sustainable Development -- The Paul F-Brandwein Institute: Continuing a Legacy in Conservation Education -- Paul F. Brandwein in His Own Words—Reprints 1955–1995 -- The Gifted Student as Future Scientist -- Science Talent: In an Ecology of Achievement -- Science Talent in the Young Expressed Within Ecologies of Achievement: Executive Summary -- The Surveys -- Remembrances from More than a Half-Century Back: The Surveys -- Appendixes -- Appendix A: The Survey -- Appendix B: Bibliographies of the Works of Paul F. Brandwein.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This book includes a brief biography of Paul Brandwein, but its most vital contribution are the essays about Paul F. Brandwein’s teaching that encouraged a number of the high school students he taught between 1944 and 1954 at Forest Hills High School in New York to become some of America’s most important scientists. In addition to the individual essays, there are cross-sectional study of the surveys returned by the 29 "Brandwein alumni," located by Richard Lewontin, James Friend, the late Walter Rosen, and Deborah Fort over the years since Paul Brandwein’s death in 1994. Creating Scientists might point the way to a replicable method that teachers (often, in addition, serving as mentors) could follow in encouraging their precollege students with a bent for science to choose to follow that inclination into postsecondary studies and eventually careers in science, mathematics, engineering, medical, and technical fields. "Once again, our nation has a powerful need for a revolution devoted to creating scientists. As we face the challenges of climate change, global competitiveness, biodiversity loss, energy needs, and dwindling food supplies, we find ourselves in a period where both scientific literacy and the pool of next-generation scientists are dwindling. To solve these complex issues and maintain our own national security, we have to rebuild a national ethos based on sound science education for all, from which a new generation of scientists will emerge. The challenge is how to create this transformation. Those shaping national policy today, in 2009, need look no further than what worked a half-century ago. ... Paul F. Brandwein spent his professional life as a scientist, educator, author, and publisher focused on the deep question of how we as a nation can create the scientist within. Through varied contributions from his former students, his colleagues, and his friends, One Legacy of Paul F. Brandwein: Creating Scientists explores how one man’s teachings and philosophies on science, education, and environmentalism both laid the groundwork for the first great science education revolution in our nation’s history and prepared the way for the one so necessary today. Many of the essays in this book offer firsthand reflections by former students and colleagues of Paul’s during the 1950s and beyond that record the impact of, and inspiration that resulted from, their encounters. Paul’s insights highlighted in this book illuminate a path forward for us today, as we work to create the second American science education revolution." Keith A. Wheeler, President, The Paul F-Brandwein Institute, Unionville, New York, USA
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789048125272
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-2528-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-2528-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha