TEST - Catálogo BURRF
   

Multiple Representations in Biological Education / (Registro nro. 311665)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05962nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 311665
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160508.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2013 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400741928
-- 9789400741928
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400741928
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000367189
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030711
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070438
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251611
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Treagust, David F.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 352966
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Multiple Representations in Biological Education /
Mención de responsabilidad, etc. edited by David F. Treagust, Chi-Yan Tsui.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvii, 390 páginas 131 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Models and Modeling in Science Education,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1871-2983 ;
Designación de volumen o secuencia 7
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato FOREWORD, Kathleen Fisher -- PREFACE , David F. Treagust and Chi-Yan Tsui -- Introduction to Multiple Representations: Their Importance in Biology and Biological Education, Chi-Yan Tsui and David F. Treagust -- PART I : Role of Multiple Representations in Learning Biology -- Chapter 1 Identifying and Developing Students’ Ability to Reason with Concepts and Representations in Biology, Trevor R. Anderson, Konrad J. Schönborn, Lynn du Plessis, Abindra S. Gupthar, and Tracy L. Hull -- Chapter 2 Pictures in Biology Education, Wolff-Michael Roth and Lilian Pozzer-Ardenghi -- Chapter 3 Possible Constraints of Visualization in Biology: Challenges in Learning with Multiple Representations, Billie Eilam -- Chapter 4 Promoting the Collaborative Use of Cognitive and Metacognitive Skills through Conceptual Representations in Hypermedia, Lei Liu and Cindy E. Hmelo-Silver -- Chapter 5 Learning and Teaching Biotechnological Methods Using Animations, Hagit Yarden and Anat Yarden -- PART II: Implications for Biology Teaching and Teacher Education with Multiple Representations -- Chapter 6 Experts’ Views on Translation across Multiple External Representations in Acquiring Biological Knowledge about Ecology, Genetics, and Evolution, Konrad J. Schönborn and Susanne Bögeholz -- Chapter 7 Evolution is a Model, Why Not Teach It That Way?, Paul Horwitz -- Chapter 8 Multiple Representations of Human Genetics in Biology Textbooks, Pierre Clément and Jérémy Castéra -- Chapter 9 Deconstructing and Decoding Complex Process Diagrams in University Biology, Phyllis B. Griffard -- Chapter 10 Learning Tree Thinking: Developing a New Framework of Representational Competence, Kristy L. Halverson and Patricia Friedrichsen -- Chapter 11 Understanding Photosynthesis and Cellular Respiration: Encouraging a View of Biological Nested Systems, Reneé Schwartz and Mary Brown -- Chapter 12 Scientific Models in the Severe Acute Respiratory Syndrome (SARS) Research and in the Biology Curriculum, Siu Ling Wong, Maurice M. W. Cheng, and Valerie W -- Y. Yip -- PART III Assessment of Learning and Teaching with Multiple  Representations -- Chapter 13 Supporting and Assessing Complex Biology Learning with Computer-based Simulations and Representations, Barbara C. Buckley -- Chapter 14 Secondary Students’ Understanding of Genetics Using BioLogica: Two Case Studies, Chi-Yan Tsui and David F. Treagust -- Chapter 15 The Hidden Hand that Shapes Conceptual Understanding:  Choosing Effective Representations for Teaching Cell Division and Climate Change, Kai Niebert, Tanja Riemeier, and Harald Gropengiesser -- Chapter 16 Analogy and Gesture for Mental Visualization of DNA Structure, Anveshna Srivastava and Jayashree Ramadas -- Chapter 17   Multiple Representations in Modeling Strategies for the Development of Systems Thinking in Biology Education, Roald Verhoeff, Kerst Boersma, and Arend Jan Waarlo -- Conclusion: Contributions of Multiple Representations to Biological Education, David F. Treagust and Chi-Yan Tsui.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This new publication in the Models and Modeling in Science Education series synthesizes a wealth of international research on using multiple representations in biology education and aims for a coherent framework in using them to improve higher-order learning. Addressing a major gap in the literature, the volume proposes a theoretical model for advancing biology educators’ notions of how multiple external representations (MERs) such as analogies, metaphors and visualizations can best be harnessed for improving teaching and learning in biology at all pedagogical levels. The content tackles the conceptual and linguistic difficulties of learning biology at each level—macro, micro, sub-micro, and symbolic, illustrating how MERs can be used in teaching across these levels and in various combinations, as well as in differing contexts and topic areas. The strategies outlined will help students’ reasoning and problem-solving skills, enhance their ability to construct mental models and internal representations, and, ultimately, will assist in increasing public understanding of biology-related issues, a key goal in today’s world of pressing concerns over societal problems about food, environment, energy, and health. The book concludes by highlighting important aspects of research in biological education in the post-genomic, information age.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Tsui, Chi-Yan.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 352967
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400741911
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4192-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4192-8</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha