TEST - Catálogo BURRF
   

Schooling for Sustainable Development: : (Registro nro. 311759)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04566nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 311759
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160513.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400728820
-- 9789400728820
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400728820
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366994
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030654
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070435
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251351
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Robertson, Margaret.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 353118
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Schooling for Sustainable Development: :
Resto del título A Focus on Australia, New Zealand, and the Oceanic Region /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Margaret Robertson.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2012.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvii, 221 páginas 38 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Schooling for Sustainable Development ;
Designación de volumen o secuencia 3
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Chapter 1: Introduction and regional overview: Margaret Robertson -- Chapter 2: Sustainability education in classrooms: Developing teacher expertise: Allan Harrison and Ken Purnell.-Chapter 3: Educating for sustainability in New Zealand: Pamela Williams -- Chapter 4: Defining and explaining sustainable development and sustainability: A review of curriculum guides and school texts: Alaric Maude.-Chapter 5: Contradictory practices and geographical imaginaries in the rolling out of education for sustainability in Auckland New Zealand secondary schools: Richard Le Heron, Nick Lewis and Amy Harris.-Chapter 6: Fieldwork, schooling, sustainbility: A Tasmanian case: Robbie Johnston -- Chapter 7: Navigating through new terrain: Pre-service teachers' journeys in teaching "sustainability" : Alison Lugg -- Chapter 8: Indigenous perspectives on sustainable development: Children's views from the "top end": Jenni Webber and Margaret Robertson -- Chapter 9: A sustainability agenda in planning education: Trevor Budge and Andrew Butt -- Chapter 10: Earning a living in Papua New Gunea: From subsistence to a cash economy: George N. Curry, Gina Koczberski, Joachim Lummani, Sean Ryan and Veronica Bue -- Chapter 11: Adapting urban environments to climate change: A case study of Melbourne Australia: Nigel Tapper -- Chapter 12: Spatial models as a hub for sustainability education: Exemplifying the transition from producer to user-defined maps in the classroom: Jim Peterson and Margaret Robertson -- Chapter 13: Concluding comments: Margaret Robertson.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. "This book Schooling for Sustainable Development: A Focus on Australia, New Zealand and the Oceanic Region, is the product of passionate interests of teachers, scholars and researchers located in diverse parts of the Australasian region. Working with their colleagues within local contexts they have conducted research and gathered together information for practitioners and students interested in learning more about sustainable lifestyle practices. Some of the work has taken place in remote locations and some has been in within the confines of major cities. The Australasian Region brings together people and cultures that link traditional economies to global networks and lifestyles. Diverse terrain, politics and responses typify the region. Close to Asia there are lingering ties with old European ways and cultural beliefs. The major economies of Australia and New Zealand provide the lead with development practices for lesser economies such as Papua New Guinea, Fiji and the many island nations scattered throughout the South Pacific. This complexity is not easily represented. Key issues relate to land ownership, mobilities within the region and the gradual dissemination of knowledge, skills and wealth. The book will provide both reference material and interesting reading for teachers, researchers and practitioners in interested in community based perspectives on sustainability. We have learnt from each other and hope that others will benefit from our efforts."
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400728813
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2882-0">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2882-0</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha