Schooling for Sustainable Development: : (Registro nro. 311759)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04566nam a22003735i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 311759 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429160513.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400728820 |
-- | 9789400728820 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789400728820 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000366994 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030654 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070435 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402251351 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Robertson, Margaret. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 353118 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Schooling for Sustainable Development: : |
Resto del título | A Focus on Australia, New Zealand, and the Oceanic Region / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Margaret Robertson. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2012. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xvii, 221 páginas 38 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Schooling for Sustainable Development ; |
Designación de volumen o secuencia | 3 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Chapter 1: Introduction and regional overview: Margaret Robertson -- Chapter 2: Sustainability education in classrooms: Developing teacher expertise: Allan Harrison and Ken Purnell.-Chapter 3: Educating for sustainability in New Zealand: Pamela Williams -- Chapter 4: Defining and explaining sustainable development and sustainability: A review of curriculum guides and school texts: Alaric Maude.-Chapter 5: Contradictory practices and geographical imaginaries in the rolling out of education for sustainability in Auckland New Zealand secondary schools: Richard Le Heron, Nick Lewis and Amy Harris.-Chapter 6: Fieldwork, schooling, sustainbility: A Tasmanian case: Robbie Johnston -- Chapter 7: Navigating through new terrain: Pre-service teachers' journeys in teaching "sustainability" : Alison Lugg -- Chapter 8: Indigenous perspectives on sustainable development: Children's views from the "top end": Jenni Webber and Margaret Robertson -- Chapter 9: A sustainability agenda in planning education: Trevor Budge and Andrew Butt -- Chapter 10: Earning a living in Papua New Gunea: From subsistence to a cash economy: George N. Curry, Gina Koczberski, Joachim Lummani, Sean Ryan and Veronica Bue -- Chapter 11: Adapting urban environments to climate change: A case study of Melbourne Australia: Nigel Tapper -- Chapter 12: Spatial models as a hub for sustainability education: Exemplifying the transition from producer to user-defined maps in the classroom: Jim Peterson and Margaret Robertson -- Chapter 13: Concluding comments: Margaret Robertson. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | "This book Schooling for Sustainable Development: A Focus on Australia, New Zealand and the Oceanic Region, is the product of passionate interests of teachers, scholars and researchers located in diverse parts of the Australasian region. Working with their colleagues within local contexts they have conducted research and gathered together information for practitioners and students interested in learning more about sustainable lifestyle practices. Some of the work has taken place in remote locations and some has been in within the confines of major cities. The Australasian Region brings together people and cultures that link traditional economies to global networks and lifestyles. Diverse terrain, politics and responses typify the region. Close to Asia there are lingering ties with old European ways and cultural beliefs. The major economies of Australia and New Zealand provide the lead with development practices for lesser economies such as Papua New Guinea, Fiji and the many island nations scattered throughout the South Pacific. This complexity is not easily represented. Key issues relate to land ownership, mobilities within the region and the gradual dissemination of knowledge, skills and wealth. The book will provide both reference material and interesting reading for teachers, researchers and practitioners in interested in community based perspectives on sustainability. We have learnt from each other and hope that others will benefit from our efforts." |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400728813 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2882-0">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2882-0</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.