TEST - Catálogo BURRF
   

Pedagogy in (E)Motion : (Registro nro. 312037)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05112nam a22003735i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 312037
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134326.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2011 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400706651
-- 9789400706651
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400706651
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366389
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030702
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070425
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251334
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1024.2-1050.75
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Zambrana-Ortiz, Nellie J.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 353536
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Pedagogy in (E)Motion :
Resto del título Rethinking Spaces and Relations /
Mención de responsabilidad, etc. by Nellie J. Zambrana-Ortiz.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2011.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión x, 314 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Explorations of Educational Purpose ;
Designación de volumen o secuencia 20
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Chapter I, Pedagogy in (e)motion Bridges across cognition, cultural mediation, and sociopolitical action -- Chapter II, Street Pedagogy and the Power of Street Stories: Complicity and Convergence Among Freire and Vygotsky’s Ideas -- Chapter III, Pedagogy as critical artscience: a proposal, a breakthrough -- Chapter IV, Sewing an authentic text or mundillo within college contexts -- Chapter V, Ideas in motion within a classroom in e-motion -- Chapter VI, Ideas in motion: students as reserachers, storytellers, artists and tourists -- Chapter VII, Issues of Trust and Doubt: Constant Movement -- Chapter VIII, Resilience, Resistance and Reinvention -- Chapter IX, Pedagogy of solidarity: where pain meets hope -- Chapter X, E-motioned teachers who dare to teach!.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. This personal, creative, critical work from a leading scholar of psychology is rooted in three novel concepts and aims to share critical pedagogy in the spirit of nascent potential found in the context of a colonial Puerto Rico. First comes the idea of ‘pedagogy in (e)motion’, or the emotional matrix of the teaching and learning process. Secondly, the author explores the notion of ‘street pedagogy’ as a genuine and powerful professional tool. And thirdly, the book underscores what Zambrana-Ortiz calls ‘the interconnection of the artscience within the political and biographical act of teaching’. The purpose is to inform education teaching practice with the radical framework that, like the neurosciences, believes emotions to be a vital precursor to the planning of action, the process of decision-making and the broadening of our cognitive parameters. The chapters focus on different and yet complementary dimensions of a college teaching initiative boasting a unique interplay between a transgressive narrative, reinvented methodology and authentic samples of students’ contributions to the project.  Traditionally, emotional and visceral experiences have been downplayed and rejected as fundamental components of knowledge. This book makes the case for their reinstatement, and proposes that the pleasure and commitment of teaching itself can be seen as resistance given the challenging social and political context, the bureaucracy of the Puerto Rican higher education system, and the cynicism of the self-confessed cognoscenti who think that little political progress can come from within the university system. Such resistance has proved for the author a source of inspiration and has contributed to her creation and reconceptualization of approaches to critical and useful pedagogy. Dedication To my students who inspire many stories and provoke many emotions and challenge my capacities… To  Aura, Ignacio and Jaime for their unconditional love and their everyday  lessons…   Acknowledgments Many friends, mentors and colleages from the University of Puerto Rico and United States were very important pieces to my creative work.  Thanks to Donaldo Macedo who encouraged the initial proposal and to Joe Kincheloe for accepting it and bringing guidance in the right moment. Colleages like Roamé Torres and Angeles Molina, from their directive positions, were extremely supportive while Sandra Macksoud, José Solís, Pedro Subirats, and Ada Prabhavat gave me guidance and constant insights in editing and translation, as well as crucial material for my narrative.  Juan Vadi enhanced my graphic elements with his talent; while college mentors, current colleages, teachers, and former graduate and undergraduate students allowed me to write their stories and reflections binging fresh accents and life to the book. Thanks for ever!  
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400706644
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0665-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0665-1</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha