Critical Analysis of Science Textbooks : (Registro nro. 312338)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05391nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 312338 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429160544.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400741683 |
-- | 9789400741683 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789400741683 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000367182 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030710 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070438 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402251611 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Khine, Myint Swe. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 308008 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Critical Analysis of Science Textbooks : |
Resto del título | Evaluating instructional effectiveness / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Myint Swe Khine. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | vii, 312 páginas 34 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | PART I – INTRODUCTION -- CHAPTER 1 The Criteria for Evaluating the Quality of the Science Textbooks, Iztok Devetak, Janez Vogrinc -- CHAPTER 2 Development of the Graphical Analysis Protocol (GAP) for Eliciting the Graphical Demands of Science Texts, Scott Slough, Erin McTigue -- PART II – TEXTUAL AND LANGUAGE ANALYSIS OF SCIENCE TEXTBOOKS -- CHAPTER 3 Understanding the Disciplines of Science: Analyzing the Language of Science Textbooks, Sandy Muspratt, Peter Freebody -- CHAPTER 4 Towards a More Epistemologically Valid Image of School Science: Revealing the Textuality of School Science Textbooks, Kostas Dimopoulos, Christina Karamanidou -- CHAPTER 5 How Effective Is the Use of Analogies in Science Textbooks? MaryKay Orgill -- CHAPTER 6 Textual Features and Language Demands of Primary Grade Science Textbooks: The Call for more Informational Texts in Primary Grades, Nadine Bryce -- PART III – CONTENT ANALYSIS OF SCIENCE TEXTBOOKS -- CHAPTER 7 A Review of the Earth Science Content of Science Textbooks in England and Wales, Chris King -- CHAPTER 8 A Content Analysis of Science in Nineteenth Century US Readers: Early American Science Education, Peter Rillero -- CHAPTER 9 Educational Approach to Environmental Complexity in Life Sciences School Manuals: An Analysis Across Countries, Silvia Caravita, Adriana Valente -- CHAPTER 10 Analysis of Turkish General Chemistry Textbooks based on a History and Philosophy of Science Perspective, Mansoor Niaz, Bayram Co?tu -- CHAPTER 11 An Analysis of Standard-based High School Physics Textbooks of Finland and the United States, Do-Yong Park, Jari Lavonen -- CHAPTER 12 A Qualitative Method to Determine How Textbooks Portray Scientific Methodology, Ian C Binns -- CHAPTER 13 Science and Science Teaching, Nicos Valanides, Maria Papageorgiou, Pavlos Rigas -- CHAPTER 14 Content Analysis of Diagrams in Secondary School Science Textbooks, Yang Liu, David F. Treagust -- PART VI – CONCLUSION -- CHAPTER 15 Analysis of Science Textbooks for Instructional Effectiveness, Myint Swe Khine. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The critical analysis of science textbooks is vital in improving teaching and learning at all levels in the subject, and this volume sets out a range of academic perspectives on how that analysis should be done. Each chapter focuses on an aspect of science textbook appraisal, with coverage of everything from theoretical and philosophical underpinnings, methodological issues, and conceptual frameworks for critical analysis, to practical techniques for evaluation. Contributions from many of the most distinguished scholars in the field give this collection its sure-footed contemporary relevance, reflecting the international standards of UNESCO as well as leading research organizations such as the American Association for the Advancement of Science (whose Project 2061 is an influential waypoint in developing protocols for textbook analysis). Thus the book shows how to gauge aspects of textbooks such as their treatment of controversial issues, graphical depictions, scientific historiography, vocabulary usage, accuracy, and readability. The content also covers broader social themes such as the portrayal of women and minorities. "Despite newer, more active pedagogies, textbooks continue to have a strong presence in classrooms and to embody students’ socio-historical inheritance in science. Despite their ubiquitous presence, they have received relatively little on-going empirical study. It is imperative that we understand how textbooks influence science learning. This book presents a welcome and much needed analysis." Tina A. Grotzer Harvard University, Cambridge, Massachusetts, USA "The present book provides a much needed survey of the current state of research into science textbooks, and offers a wide range of perspectives to inform the 'science' of writing better science textbooks." Keith S Taber University of Cambridge, Cambridge, United Kingdom |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400741676 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4168-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4168-3</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.