TEST - Catálogo BURRF
   

Perspectives on Scientific Argumentation : (Registro nro. 312373)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06031nam a22003615i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 312373
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160546.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400724709
-- 9789400724709
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400724709
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366874
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031042
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070433
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251348
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Khine, Myint Swe.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 308008
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Perspectives on Scientific Argumentation :
Resto del título Theory, Practice and Research /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Myint Swe Khine.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2012.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xii, 292 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Foreword, Deanna Kuhn -- PART I: Theoretical Premises of the Study of Argumentation -- Chapter 1 Introduction, Jonathan Osborne, Anna MacPherson, Alexis Patterson, Evan Szu -- Chapter 2 The Two Faces of Scientific Argumentation: Applications to Global Climate Change, E. Michael Nussbaum, Gale M. Sinatra, Marissa C. Owens -- Chapter 3 The Importance of Embedding Argument within Science Classrooms, Andy Cavagnetto, Brian Hand -- Chapter 4 Scientific Reasoning and Argumentation from a Bayesian Perspective, Evan Szu, Jonathan Osborne -- Chapter 5 Students’ Framings and Their Participation in Scientific Argumentation, Leema Kuhn Berland, David Hammer -- PART II: Practice Perspectives in Argumentation, Chapter 6 The Design and Enactment of Argumentation Activities, Shirley Simon, Katherine Richardson, Ruth Amos -- Chapter 7 Argumentation and Reasoning in Life and in School: Implications for the Design of School Science Learning Environments, Leah Bricker, Philip Bell -- Chapter 8 Argumentation and Evaluation Intervention in Science Classes: Teaching and Learning with Toulmin, Janis A. Bulgren, James D. Ellis -- PART III: Researching Argumentation in Science Education -- Chapter 9 Research on Critique and Argumentation from the Technology Enhanced Learning in Science Center, Douglas Clark, Jennifer Chiu, Hsin-Yi Chang, Victor Sampson, Beat Schwendimann, Erika Tate, Helen Zhang -- Chapter 10 Evaluating Arguments about Climate Change, Adam Corner -- Chapter 11 The Effects of University Students’ Argumentation on Socio-scientific Issues via On-line Discussion in Their Informal Reasoning Regarding this Issue, Ying-Tien Wu, JhongLi, Taiwan, Chin-Chung Tsai -- Chapter 12 The Development and Validation of the Assessment of Scientific Argumentation in the Classroom (ASAC) Observation Protocol: A Tool for Evaluating How Students Participate in Scientific Argumentation, Victor Sampson, Patrick J. Enderle, Joi P. Walker -- Chapter 13 Beyond Argumentation: The Rich Complexity of Discourse in Science Classroom, Scott McDonald, Gregory Kelly -- Chapter 14 Development of Augmentative Knowledge in Science Education, Myint Swe Khine.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Argumentation—arriving at conclusions on a topic through a process of logical reasoning that includes debate and persuasion— has in recent years emerged as a central topic of discussion among science educators and researchers. There is now a firm and general belief that fostering argumentation in learning activities can develop students’ critical thinking and reasoning skills, and that dialogic and collaborative inquiries are key precursors to an engagement in scientific argumentation. It is also reckoned that argumentation helps students assimilate knowledge and generate complex meaning. The consensus among educators is that involving students in scientific argumentation must play a critical role in the education process itself. Recent analysis of research trends in science education indicates that argumentation is now the most prevalent research topic in the literature. This book attempts to consolidate contemporary thinking and research on the role of scientific argumentation in education.  Perspectives on Scientific Argumentation brings together prominent scholars in the field to share the sum of their knowledge about the place of scientific argumentation in teaching and learning. Chapters explore scientific argumentation as a means of addressing and solving problems in conceptual change, reasoning, knowledge-building and the promotion of scientific literacy. Others interrogate topics such as the importance of language, discursive practice, social interactions and culture in the classroom. The material in this book, which features intervention studies, discourse analyses, classroom-based experiments, anthropological observations, and design-based research, will inform theoretical frameworks and changing pedagogical practices as well as encourage new avenues of research. “This book critically examines argumentation in science classrooms both in terms of underlying theories and practical application. It describes the most recent research into a topic that has already become one of the most important in science education this decade. I commend it to researchers, teachers and policy-makers alike.” Justin Dillon Professor of Science and Environmental Education, King’s College London President, European Science Education Research Association (ESERA) Justin Dillon Professor of Science and Environmental Education, King’s College London President, European Science Education Research Association (ESERA)
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400724693
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2470-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2470-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha