Perspectives on Scientific Argumentation : (Registro nro. 312373)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06031nam a22003615i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 312373 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429160546.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400724709 |
-- | 9789400724709 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789400724709 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000366874 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509031042 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070433 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402251348 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Khine, Myint Swe. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 308008 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Perspectives on Scientific Argumentation : |
Resto del título | Theory, Practice and Research / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Myint Swe Khine. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2012. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xii, 292 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Foreword, Deanna Kuhn -- PART I: Theoretical Premises of the Study of Argumentation -- Chapter 1 Introduction, Jonathan Osborne, Anna MacPherson, Alexis Patterson, Evan Szu -- Chapter 2 The Two Faces of Scientific Argumentation: Applications to Global Climate Change, E. Michael Nussbaum, Gale M. Sinatra, Marissa C. Owens -- Chapter 3 The Importance of Embedding Argument within Science Classrooms, Andy Cavagnetto, Brian Hand -- Chapter 4 Scientific Reasoning and Argumentation from a Bayesian Perspective, Evan Szu, Jonathan Osborne -- Chapter 5 Students’ Framings and Their Participation in Scientific Argumentation, Leema Kuhn Berland, David Hammer -- PART II: Practice Perspectives in Argumentation, Chapter 6 The Design and Enactment of Argumentation Activities, Shirley Simon, Katherine Richardson, Ruth Amos -- Chapter 7 Argumentation and Reasoning in Life and in School: Implications for the Design of School Science Learning Environments, Leah Bricker, Philip Bell -- Chapter 8 Argumentation and Evaluation Intervention in Science Classes: Teaching and Learning with Toulmin, Janis A. Bulgren, James D. Ellis -- PART III: Researching Argumentation in Science Education -- Chapter 9 Research on Critique and Argumentation from the Technology Enhanced Learning in Science Center, Douglas Clark, Jennifer Chiu, Hsin-Yi Chang, Victor Sampson, Beat Schwendimann, Erika Tate, Helen Zhang -- Chapter 10 Evaluating Arguments about Climate Change, Adam Corner -- Chapter 11 The Effects of University Students’ Argumentation on Socio-scientific Issues via On-line Discussion in Their Informal Reasoning Regarding this Issue, Ying-Tien Wu, JhongLi, Taiwan, Chin-Chung Tsai -- Chapter 12 The Development and Validation of the Assessment of Scientific Argumentation in the Classroom (ASAC) Observation Protocol: A Tool for Evaluating How Students Participate in Scientific Argumentation, Victor Sampson, Patrick J. Enderle, Joi P. Walker -- Chapter 13 Beyond Argumentation: The Rich Complexity of Discourse in Science Classroom, Scott McDonald, Gregory Kelly -- Chapter 14 Development of Augmentative Knowledge in Science Education, Myint Swe Khine. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Argumentation—arriving at conclusions on a topic through a process of logical reasoning that includes debate and persuasion— has in recent years emerged as a central topic of discussion among science educators and researchers. There is now a firm and general belief that fostering argumentation in learning activities can develop students’ critical thinking and reasoning skills, and that dialogic and collaborative inquiries are key precursors to an engagement in scientific argumentation. It is also reckoned that argumentation helps students assimilate knowledge and generate complex meaning. The consensus among educators is that involving students in scientific argumentation must play a critical role in the education process itself. Recent analysis of research trends in science education indicates that argumentation is now the most prevalent research topic in the literature. This book attempts to consolidate contemporary thinking and research on the role of scientific argumentation in education. Perspectives on Scientific Argumentation brings together prominent scholars in the field to share the sum of their knowledge about the place of scientific argumentation in teaching and learning. Chapters explore scientific argumentation as a means of addressing and solving problems in conceptual change, reasoning, knowledge-building and the promotion of scientific literacy. Others interrogate topics such as the importance of language, discursive practice, social interactions and culture in the classroom. The material in this book, which features intervention studies, discourse analyses, classroom-based experiments, anthropological observations, and design-based research, will inform theoretical frameworks and changing pedagogical practices as well as encourage new avenues of research. “This book critically examines argumentation in science classrooms both in terms of underlying theories and practical application. It describes the most recent research into a topic that has already become one of the most important in science education this decade. I commend it to researchers, teachers and policy-makers alike.” Justin Dillon Professor of Science and Environmental Education, King’s College London President, European Science Education Research Association (ESERA) Justin Dillon Professor of Science and Environmental Education, King’s College London President, European Science Education Research Association (ESERA) |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400724693 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2470-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-2470-9</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.