TEST - Catálogo BURRF
   

Educational Encounters: Nordic Studies in Early Childhood Didactics / (Registro nro. 312408)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 04717nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 312408
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160549.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2011 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400716179
-- 9789400716179
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400716179
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366611
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031041
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070429
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251340
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1101-1139
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Pramling, Niklas.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 354083
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Educational Encounters: Nordic Studies in Early Childhood Didactics /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Niklas Pramling, Ingrid Pramling Samuelsson.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2011.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xviii, 258 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie International perspectives on early childhood education and development ;
Designación de volumen o secuencia 4
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Foreword -- Preface.- Introduction and frame of the book; Niklas Pramling and Ingrid Pramling Samuelsson -- Learning to narrate: Appropriating a cultural mould for sense-making and communication; Niklas Pramling and Elin Eriksen Ødegaard -- Early mathematics in the preschool context; Elisabet Doverborg and Ingrid Pramling Samuelsson -- Opening doors for learning ecology in preschool; Susanne Thulin and Gustav Helldén -- Pictures of spring: Aesthetic learning and pedagogical dilemmas in visual arts; Marie Bendroth Karlsson -- Didactic challenges in the learning of music-listening skills; Cecilia Wallerstedt -- Moral discoveries and learning in preschool; Eva Johansson -- Gender Learning in Preschool Practices; Anette Hellman -- Democracy learning in a preschool context; Anette Emilson -- Early childhood literacy and children’s multimodal expressions in preschool; Elisabeth Mellgren and Karin Gustafsson -- Mind your step: Representation and the trajectory of a circle-dance project with 6-8-year-old children; Niklas Pramling and Cecilia Wallerstedt -- Pedagogical quality in preschool: A commentary; Sonja Sheridan -- Didactics in early childhood education: Reflections on the volume; Ingrid Pramling Samuelsson and Niklas Pramling -- Index.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Qualitative analyses of young children’s learning in natural settings are rare, so this new book will make educators sit up and pay attention. It lays out a Nordic, or continental European teaching and learning paradigm whose didactic framework is distinct from the Anglo-American system. This analysis, which features contributions and case studies from researchers in a range of subjects, is built on principles such as the learner’s perspective, establishing sufficient intersubjectivity, ‘pointing out’, and informing experience linguistically. After clarifying some historical background, the book discusses the contemporary emphasis in early childhood education on pedagogy/learning. What should ‘didactics’ mean in educating young children? The book examines the opportunities for learning that teachers provide for children in early childhood education, as well as how children respond to these opportunities. It presents empirical studies from a variety of naturalistic settings, including mathematics, making visual art, ecology, music, dance, literacy and story-telling, as well as learning about gender, morality and democracy. The authors seek to answer key questions about the processes involved in both teaching and learning. What challenges do teachers face as they try to expand children’s knowledge in various fields of learning? How do they respond to these challenges, and what can we learn about children’s corresponding uptake? What now requires further research? One key distinction in researching children’s learning is between studies that look at ‘process’ and those that analyze ‘product’. In the tradition of Piaget, Vygotsky and Werner, as well as Mercer and Valsiner’s more recent work, this book advocates the importance and relative rareness of the former type of study.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Pramling Samuelsson, Ingrid.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 351863
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400716162
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-1617-9">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-1617-9</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha