TEST - Catálogo BURRF
   

Educational Research - the Ethics and Aesthetics of Statistics / (Registro nro. 312519)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05577nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 312519
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160556.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2010 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789048198733
-- 9789048198733
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789048198733
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366062
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030659
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070421
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251326
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC8-6691
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Smeyers, Paul.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309579
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Educational Research - the Ethics and Aesthetics of Statistics /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Paul Smeyers, Marc Depaepe.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2010.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión viii, 224 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Educational Research ;
Designación de volumen o secuencia 5
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Representation or Hard Evidence? The Use of Statistics in Education and Educational Research -- The Lure of Statistics for Educational Researchers -- Dazzling Statistics? On the University Expansion in Flanders and the Need for Research into the History of Education that Transcends Quantifying Sociology -- Child Maltreatment in the Last 50 Years: The Use of Statistics -- Constructing Social Unity and Presenting Clear Predictions: The Promise of Public Opinion Pollsters to Measure and Educate Society -- n = 1: The Science and Art of the Single Case in Educational Research -- To Frame the Unframable: Quantifying Irregular Migrants’ Presence -- European Citizenship and Evidence-Based Happiness -- The Persuasive Power of Figures and the Aesthetics of the Dirty Backyards of Statistics in Educational Research -- The Good, the Beautiful and the Literate: Making Statistics Accessible for Action -- Statistics and the Inference to the Best Explanation: Living Without Complexity? -- Performativity, Statistics and Bloody Words -- A Bubble for the Spirit Level: Metricophilia, Rhetoric and Philosophy -- Calling to Account.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Statistics are everywhere. Their power and their undoubted efficacy in many areas have given rise to faith in measurement and metrics. More of them will tell us all that we need to know. Their use carries with it a number of presuppositions: that reality can be satisfactorily represented and that it can be controlled or the risks managed. The papers in this book interpret the ethics and aesthetics of statistics in terms of representation, visualisation and accessibility, focus on the appeal of ‘simplicity’, of technical languages, numbers, diagrams and pictures, and pay attention to their connection with action plans. The book explores what has made educational researchers dependent on statistics, and deals with their use in areas such as the prevalence of maltreatment of children, European citizenship, well-being and happiness, illegal migrants, and university expansion. There is discussion of how the quest for more and better statistics finds its voice in policy initiatives that become slogans, and how public opinion polls are used to rationalise political decision-making. Can a more limited and modest use be made of statistics which does not deflect attention away from education’s core business and which does not destroy the local practical knowledge that on which good education is based? ‘Smeyers and Depaepe continue to bring together a significant international group of educational philosophers and historians on topics of importance to researchers. This fifth volume in their series takes up the ‘gold standard’ use of statistics in case studies not contributed elsewhere. I highly recommend this text to counter a current over-emphasis on technique in research methodology. Use of statistics remains but herein under new, insightful conceptualizations.’ Lynda Stone, Philosophy of Education, University of North Carolina at Chapel Hill, USA ‘Once again, Depaepe and Smeyers succeeded in bringing together distinguished international and cross-disciplinary scholars exploring very timely and critical issues in current educational research. This is a groundbreaking book on a theme that can’t be ignored by educational researchers and those interested in a better understanding of the culture of science and science as culture. Moreover, the present book instigates to study history of educational research, a limited but developing field, and invites reflection to those who are sometimes too reliant on number crunching as a mode of interpretation and rather credulous in the acceptance of institutional records. Frank Simon, Faculty of Psychology and Educational Sciences, Ghent University, Belgium This publication, as well as the ones that are mentioned on the preliminary pages of this work, were realized by the Research Community (FWO-Vlaanderen/Research Foundation Flanders, Belgium) Philosophy and History of the Discipline of Education: Faces and Spaces of Educational Research.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Depaepe, Marc.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 309580
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789048198726
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9873-3">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-9873-3</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha