TEST - Catálogo BURRF
   

The orange juice business : (Registro nro. 312531)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 05205nam a22003975i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 312531
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160557.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789086867394
-- 9789086867394
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.3920/9789086867394
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366171
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031105
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070520
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251329
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación QH301-705
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Neves, Marcos Fava.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 354285
245 14 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título The orange juice business :
Resto del título A Brazilian perspective /
Mención de responsabilidad, etc. by Marcos Fava Neves, Vinícius Gustavo Trombin, Frederico Fonseca Lopes, Rafael Kalaki, Patrícia Milan.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Wageningen :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Wageningen Academic Publishers :
-- Imprint: Wageningen Academic Publishers,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2012.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión Approx. 175 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Initial message -- An overview -- Mapping of the citrus economy -- 1. The citrus sector in Brazil -- 2. Brazilian GDP versus agricultural GDP -- 3. Brazilian leadership -- 4. Citrus exports -- 5. Destinations of exports -- 6. Tariff barriers -- 7. Phytosanitary barriers and technical requirements -- 8. Exchange rate -- Citrus fruit production mapping -- 9. Evolution of global orange production -- 10. Evolution of Brazilian orange production -- 11. Specialty of the major producing countries -- 12. Orange juice production -- 13. Brazil’s citrus belt (São Paulo and Triângulo Mineiro) -- 14. Comparison between the production in São Paulo/ Triângulo Mineiro region and Florida -- 15. Stratification of production by producer profile in Brazil’s citrus belt -- 16. Varieties in the orchards -- 17. Pests and diseases in the Brazil’s citrus belt -- 18. Impact of climate change on citrus growing -- 19. Cost of orange production -- 20. Pesticides in citrus farming -- 21. Use of fertilizers in citrus growing -- 22. Minimum wage -- 23. Jobs and working conditions -- 24. Production incentive policies -- 25. Cycle of working capital and available funding sources -- 26. Price of oranges -- 27. Price of orange juice: an incredible volatility -- 28. Breakdown of the price of orange juice on the retail market -- Mapping and quantification of the citrus sector – 2008/09 harvest -- Mapping the consumption of citrus products -- 29. Nutritional benefits of oranges -- 30. Definition of juice, nectar and still drink -- 31. World consumption of beverages -- 32. World consumption of fruit juices, nectars, and still drinks -- 33. Orange flavor -- 34. Orange flavor in Europe -- 35. Orange flavor in North America -- 36. The orange flavor in the BRIC group countries plus Mexico -- 37. The growth potential of Brazil’s domestic market -- 38. The power of international retail -- 39. Concentration of juice bottlers -- 40. Concentration in the Brazilian orange juice industry -- Closing message -- Markestrat -- Appendix.  .
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. The orange juice chain is unique, probably a sui generis commodity. Although several countries produce oranges and juices, two regions in the world are the responsible for around 80% of the production. These are the states of Sao Paulo in Brazil and Florida in the USA. Although the emerging countries are growing in production, the juice consumer is also concentrated in the USA and Europe where more than 90% of consumption takes place. The characteristics of this chain are so unique, that it makes a nice laboratory for academics and business people to exercise strategies, since risk is spread. Orange is a very sensitive plant, and fluctuations in production are notorious. The logistics of this chain are fascinating. The product travels great distances to reach the consumer in a generally safe and efficient way. The industry assets such as vessels and tanks are specific. By reading this book, business people, academics and chain practitioners have an opportunity to understand this chain. and can analyse all of its numbers and economics and exercise strategy building. This is needed since the orange juice market is a stable market in the world, growing only 1% per year, and the production costs of this chain are rising fast, due to structural changes faced by world food and agribusiness companies i.e. labour costs, energy costs, land costs, environmental costs and others. The book will be of interest to all those concerned with agri food chains.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Trombin, Vinícius Gustavo.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 354286
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Lopes, Frederico Fonseca.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 354287
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kalaki, Rafael.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 354288
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Milan, Patrícia.
Término indicativo de función/relación autor
9 (RLIN) 354289
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.3920/978-90-8686-739-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.3920/978-90-8686-739-4</a>
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942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

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