Human Fallibility : (Registro nro. 312685)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 06575nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 312685 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134327.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789048139415 |
-- | 9789048139415 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789048139415 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000365500 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509031055 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070414 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402211254 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC1051-1072 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Bauer, Johannes. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 339523 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Human Fallibility : |
Resto del título | The Ambiguity of Errors for Work and Learning / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Johannes Bauer, Christian Harteis. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2012. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xiii, 265 páginas 32 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Professional and Practice-based Learning, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 2210-5549 ; |
Designación de volumen o secuencia | 6 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | The Ambiguity of Errors for Work and Learning: Introduction to the Volume Johannes Bauer and Christian Harteis -- Part A: Errors, their Learning Potential, and the Processes of Learning from Errors -- Errors and Learning from Errors at Work Stephen Billett -- Tracing Outcomes of Learning from Errors on the Level of Knowledge Martin Gartmeier and Elke Schüttelkopf -- Towards a Theory of Negative Knowledge (NK): Almost-Mistakes as Drivers of Episodic Memory Amplification Fritz Oser, Catherine Näpflin, Christine Hofer, and Philipp Aerni -- Professional knowledge is (also) knowledge about errors Hans Gruber and Michael Mohe -- Part B: Methodological strategies -- Research on Errors and Learning from them: Methodological Perspectives Klaus Mehl and Theo Wehner -- Measuring Organizational Climate for Learning from Errors at Work Daniel Putz, Jan Schilling, and Annette Kluge -- Part C: Learning from Errors in the Professions -- Innovation by Learning from Mistakes: The Relationships between Team Characteristics, Error Orientation, and Team Innovation Marianne van Woerkom -- Error Orientation and Intuitive Decision Making: Results of an Exploratory Study in the Domain of Emergency Medicine Christian Harteis and Franziska Frost -- Learning from Errors in the Professions: Empirical Findings on Processes, Outcomes, and Supportive Conditions Johannes Bauer, Martin Gartmeier, and Christian Harteis -- Part D: Enabling Learning from Errors -- Dealing Effectively with Errors during Training Nina Keith -- Reflecting on Learning from Errors in School Instruction – Findings and Suggestions from a Swiss-German Video Study Inger Marie Dalehefte, Manfred Prenzel, and Tina Seidel -- Learning from Errors: The Role of After-Event Reviews Shmuel Ellis -- Incident Reporting Systems in Hospitals: How does Learning Occur Using this Organizational Instrument? Yvonne Pfeiffer and Theo Wehner -- Conclusion -- Research on Human Fallibility and Learning from Errors at Work: Challenges for Theory, Research, and Practice Christian Harteis, Johannes Bauer, and Helmut Heid.Part B: Methodological strategies -- Research on Errors and Learning from them: Methodological Perspectives Klaus Mehl and Theo Wehner -- Measuring Organizational Climate for Learning from Errors at Work Daniel Putz, Jan Schilling, and Annette Kluge -- Part C: Learning from Errors in the Professions -- Innovation by Learning from Mistakes: The Relationships between Team Characteristics, Error Orientation, and Team Innovation Marianne van Woerkom -- Error Orientation and Intuitive Decision Making: Results of an Exploratory Study in the Domain of Emergency Medicine Christian Harteis and Franziska Frost -- Learning from Errors in the Professions: Empirical Findings on Processes, Outcomes, and Supportive Conditions Johannes Bauer, Martin Gartmeier, and Christian Harteis -- Part D: Enabling Learning from Errors -- Dealing Effectively with Errors during Training Nina Keith -- Reflecting on Learning from Errors in School Instruction – Findings and Suggestions from a Swiss-German Video Study Inger Marie Dalehefte, Manfred Prenzel, and Tina Seidel -- Learning from Errors: The Role of After-Event Reviews Shmuel Ellis -- Incident Reporting Systems in Hospitals: How does Learning Occur Using this Organizational Instrument? Yvonne Pfeiffer and Theo Wehner -- Conclusion -- Research on Human Fallibility and Learning from Errors at Work: Challenges for Theory, Research, and Practice Christian Harteis, Johannes Bauer, and Helmut Heid. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | A curious ambiguity surrounds errors in professional working contexts: they must be avoided in case they lead to adverse (and potentially disastrous) results, yet they also hold the key to improving our knowledge and procedures. In a further irony, it seems that a prerequisite for circumventing errors is our remaining open to their potential occurrence and learning from them when they do happen. This volume, the first to integrate interdisciplinary perspectives on learning from errors at work, presents theoretical concepts and empirical evidence in an attempt to establish under what conditions professionals deal with errors at work productively—in other words, learn the lessons they contain. By drawing upon and combining cognitive and action-oriented approaches to human error with theories of adult, professional, and workplace learning this book provides valuable insights which can be applied by workers and professionals. It includes systematic theoretical frameworks for explaining learning from errors in daily working life, methodologies and research instruments that facilitate the measurement of that learning, and empirical studies that investigate relevant determinants of learning from errors in different professions. Written by an international group of distinguished researchers from various disciplines, the chapters paint a comprehensive picture of the current state of the art in research on human fallibility and (learning from) errors at work. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Harteis, Christian. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 354539 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789048139408 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-3941-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-3941-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.