TEST - Catálogo BURRF
   

Human Fallibility : (Registro nro. 312685)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06575nam a22003855i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 312685
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134327.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789048139415
-- 9789048139415
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789048139415
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000365500
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031055
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070414
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402211254
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC1051-1072
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Bauer, Johannes.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 339523
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Human Fallibility :
Resto del título The Ambiguity of Errors for Work and Learning /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Johannes Bauer, Christian Harteis.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2012.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xiii, 265 páginas 32 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Professional and Practice-based Learning,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 2210-5549 ;
Designación de volumen o secuencia 6
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato The Ambiguity of Errors for Work and Learning: Introduction to the Volume Johannes Bauer and Christian Harteis -- Part A: Errors, their Learning Potential, and the Processes of Learning from Errors -- Errors and Learning from Errors at Work Stephen Billett -- Tracing Outcomes of Learning from Errors on the Level of Knowledge Martin Gartmeier and Elke Schüttelkopf -- Towards a Theory of Negative Knowledge (NK): Almost-Mistakes as Drivers of Episodic Memory Amplification Fritz Oser, Catherine Näpflin, Christine Hofer, and Philipp Aerni -- Professional knowledge is (also) knowledge about errors Hans Gruber and Michael Mohe -- Part B: Methodological strategies -- Research on Errors and Learning from them: Methodological Perspectives Klaus Mehl and Theo Wehner -- Measuring Organizational Climate for Learning from Errors at Work Daniel Putz, Jan Schilling, and Annette Kluge -- Part C: Learning from Errors in the Professions -- Innovation by Learning from Mistakes: The Relationships between Team Characteristics, Error Orientation, and Team Innovation Marianne van Woerkom -- Error Orientation and Intuitive Decision Making: Results of an Exploratory Study in the Domain of Emergency Medicine Christian Harteis and Franziska Frost -- Learning from Errors in the Professions: Empirical Findings on Processes, Outcomes, and Supportive Conditions Johannes Bauer, Martin Gartmeier, and Christian Harteis -- Part D: Enabling Learning from Errors -- Dealing Effectively with Errors during Training  Nina Keith -- Reflecting on Learning from Errors in School Instruction – Findings and Suggestions from a Swiss-German Video Study Inger Marie Dalehefte, Manfred Prenzel, and Tina Seidel -- Learning from Errors: The Role of After-Event Reviews Shmuel Ellis -- Incident Reporting Systems in Hospitals: How does Learning Occur Using this Organizational Instrument? Yvonne Pfeiffer and Theo Wehner -- Conclusion -- Research on Human Fallibility and Learning from Errors at Work: Challenges for Theory, Research, and Practice Christian Harteis, Johannes Bauer, and Helmut Heid.Part B: Methodological strategies -- Research on Errors and Learning from them: Methodological Perspectives Klaus Mehl and Theo Wehner -- Measuring Organizational Climate for Learning from Errors at Work Daniel Putz, Jan Schilling, and Annette Kluge -- Part C: Learning from Errors in the Professions -- Innovation by Learning from Mistakes: The Relationships between Team Characteristics, Error Orientation, and Team Innovation Marianne van Woerkom -- Error Orientation and Intuitive Decision Making: Results of an Exploratory Study in the Domain of Emergency Medicine Christian Harteis and Franziska Frost -- Learning from Errors in the Professions: Empirical Findings on Processes, Outcomes, and Supportive Conditions Johannes Bauer, Martin Gartmeier, and Christian Harteis -- Part D: Enabling Learning from Errors -- Dealing Effectively with Errors during Training  Nina Keith -- Reflecting on Learning from Errors in School Instruction – Findings and Suggestions from a Swiss-German Video Study Inger Marie Dalehefte, Manfred Prenzel, and Tina Seidel -- Learning from Errors: The Role of After-Event Reviews Shmuel Ellis -- Incident Reporting Systems in Hospitals: How does Learning Occur Using this Organizational Instrument? Yvonne Pfeiffer and Theo Wehner -- Conclusion -- Research on Human Fallibility and Learning from Errors at Work: Challenges for Theory, Research, and Practice Christian Harteis, Johannes Bauer, and Helmut Heid.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. A curious ambiguity surrounds errors in professional working contexts: they must be avoided in case they lead to adverse (and potentially disastrous) results, yet they also hold the key to improving our knowledge and procedures. In a further irony, it seems that a prerequisite for circumventing errors is our remaining open to their potential occurrence and learning from them when they do happen. This volume, the first to integrate interdisciplinary perspectives on learning from errors at work, presents theoretical concepts and empirical evidence in an attempt to establish under what conditions professionals deal with errors at work productively—in other words, learn the lessons they contain. By drawing upon and combining cognitive and action-oriented approaches to human error with theories of adult, professional, and workplace learning this book provides valuable insights which can be applied by workers and professionals. It includes systematic theoretical frameworks for explaining learning from errors in daily working life, methodologies and research instruments that facilitate the measurement of that learning, and empirical studies that investigate relevant determinants of learning from errors in different professions. Written by an international group of distinguished researchers from various disciplines, the chapters paint a comprehensive picture of the current state of the art in research on human fallibility and (learning from) errors at work.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Harteis, Christian.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 354539
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789048139408
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-3941-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-90-481-3941-5</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @ 2025
Soportado en Koha