TEST - Catálogo BURRF
   

Children, Development and Education : (Registro nro. 313211)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06319nam a22003975i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 313211
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20160429160640.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2011 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400702431
-- 9789400702431
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400702431
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000366265
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509031059
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070423
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251331
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LB1101-1139
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Kontopodis, Michalis.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 355326
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Children, Development and Education :
Resto del título Cultural, Historical, Anthropological Perspectives /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Michalis Kontopodis, Christoph Wulf, Bernd Fichtner.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2011.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión viii, 264 páginas
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie International perspectives on early childhood education and development ;
Designación de volumen o secuencia 3
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato 1. M. Kontopodis: Introduction -- Part I: Culture, History and Child Development -- 2. A. Stetsenko: Darwin and Vygotsky on Development - An exegesis on human nature -- 3. F. Seeger & M. Hildebrand-Nilshon: Two Lines of Development: Reconsidering and Updating Vygotsky’s Argument -- 4. Ch. Moro: Material Culture and Semiotic Development in Early Childhood -- 5. Ch. Wulf: Mimesis in Early Childhood – Enculturation, Practical Knowledge and Performativity -- 6. B. Althans: Speculative Fantasies - Infancy in the Educational Discourse of Early Modern Germany -- Part II: Gender, Performativity and Educational Practice -- 7. M. Hedegaard: A Cultural-Historical Approach to Children’s Development of Multiple Cultural Identities -- 8. G. Ivinson: School Curriculum as Developmental Resource – Gender and Knowledge -- 9. K. Audehm: Under the Sign of the Coffee Pot: Mealtime Rituals as Performative Practices -- 10. S. Klasen: Touching Each Other - Video-analysis of Mother-Infant Interaction after the Birth -- 11. E. Sørensen: Configuration of Ontologies - an Inquiry into Learning Designs -- 12. M. Kontopodis: Enacting Human Developments – From Representation to Virtuality -- 13. A. Chronaki: “Troubling” Essentialist Identities – Performative Mathematics and the Politics of possibility. Instead of an Epilogue -- 14. S. Chaiklin: The Role of ‘Practice’ in Cultural-Historical Science -- Biographical Notes -- Index.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Historical anthropology is a revision of the German philosophical anthropology under the influences of the French historical school of Annales and the Anglo-Saxon cultural anthropology. Cultural-historical psychology is a school of thought which emerged in the context of the Soviet revolution and deeply affected the disciplines of psychology and education in the 20th century. This book draws on these two schools to advance current scholarship in child and youth development and education. It also enters in dialogue with other relational approaches and suggests alternatives to mainstream western developmental theories and educational practices. This book emphasizes communication and semiotic processes as well as the use of artifacts, pictures and technologies in education and childhood development, placing a special focus on active subjectivity, historicity and performativity. Within this theoretical framework, contributors from Europe and the U.S. highlight the dynamic and creative aspects of school, family and community practices and the dramatic aspects of child development in our changing educational institutions. They also use a series of original empirical studies to introduce different research methodologies and complement theoretical analyses in an attempt to find innovative ways to translate cultural-historical and historical anthropological theory and research into a thorough understanding of emerging phenomena in school and after-school education of ethnic minorities, gender-sensitive education, and educational and family policy. Divided into two main parts, “Culture, History and Child Development”, and “Gender, Performativity and Educational Practice”, this book is useful for anyone in the fields of cultural-historical research, educational science, educational and developmental psychology, psychological anthropology, and childhood and youth studies. This book presents interesting original research with a strong cultural dimension. It provides material for important theoretical innovations regarding the notions of practice, performativity, or subjectivity. It shows the relevance of historical approaches to the understanding of human cultural development and cultural practices, that may help students and researchers of education and psychology better understand their own constructed actuality. Bert van Oers, Professor, VU University Amsterdam, The Netherlands The strongest aspect of Children, Development and Education is its interdisciplinary character. The breadth of approaches, cutting across evolution, ontogenesis, and cultural history, is impressive and innovative, and makes an original and timely contribution to the study of human development. Igor Arievitch, Professor, The City University of New York, USA This excellent book brings to discussion, in an innovative way, issues of culture, childhood and development that are of great interest for the international audience since it opens new paths to look at cultural-historical research, educational science, developmental psychology and childhood research. Maria Cecília Camargo Magalhães, Professor, Catholic University of São Paulo, SP, Brazil  
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Wulf, Christoph.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 355327
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Fichtner, Bernd.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 355328
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400702424
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0243-1">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0243-1</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha