Promoting Social Justice for Young Children / (Registro nro. 313243)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04705nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 313243 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429160642.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2011 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400705708 |
-- | 9789400705708 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789400705708 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000366360 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509031100 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070425 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402251334 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB1101-1139 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Fennimore, Beatrice S. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 355379 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Promoting Social Justice for Young Children / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Beatrice S. Fennimore, A. Lin Goodwin. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2011. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xvI, 180 páginas |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Educating the Young Child, Advances in Theory and Research, Implications for Practice ; |
Designación de volumen o secuencia | 3 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction: The Continuing Struggle for Social Justice for Children; Beatrice S. Fennimore -- Part I. SAFEGUARDING CHILD WELFARE AND PROTECTING CHILDREN’S RIGHTS -- 1. Child Poverty, Child Care, and Children’s Rights; Valerie Polakow -- 2. Objectified Self, Objectified Relationships: The Sexualization of Childhood Promotes Social Injustice; Diane Levin -- 3. Child Justice, Caregiver Empowerment, and Community Self-Determination; Joshua Sparrow -- 4. Not In Harm’s Way. Or Are They? War, Social Justice, and Young Children in the United States; Judith Van Hoorn and Diane Levin -- Part II. RELEVANCE AND MEANINGFULNESS IN EARLY LEARNING EXPERIENCES -- 5. Playful Learning: Early Education that Makes Sense to Children; Celia Genishi, Anne Haas Dyson, and Lindsey Russo -- 6. Education That Is Multicultural And Promotes Social Justice: The Need; Yvonne De Gaetano -- 7. Revolutionary Pedagogy: Art, Culture, and Place-Based Education in an Era of Standardization; Paula Purnell -- Part III. CHILDREN OF THE WORLD IN OUR CLASSROOMS—HONORING MULTIPLE IDENTITIES, LANGUAGES, AND KNOWLEDGES -- 8. Working with Immigrant Children of “Undocumented” and “Mixed” Families; Xue Lan Rong, Liv Thorstensson Dávila, and Jeremy Hilburn -- 9. Challenging the Text and Context of (Re)Naming Immigrant Children: Children’s Literature as Tools for Change; Mariana Souto-Manning -- 10. Creating Meaningful Contexts in Schools for English Language Learners; Min Hong -- Part IV. EDUCATING PROFESSIONALS FOR SOCIAL JUSTICE COMMITMENTS -- 11. Beyond Inclusion: Disability Studies In Early Childhood Teacher Education; Beth Ferri and Jessica Bacon -- 12. Preparing Teachers of Young Children to be Social Justice-Oriented Educators; Celia Oyler -- Conclusion: Protecting the Rights of All Children: Using What We Know; A. Lin Goodwin -- About the Contributors -- Index. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | This book explores important current social justice issues that confront young children in America. A broad range of topics related to the fair treatment of young children and their families are approached with a fresh and hopeful energy. The central argument of this volume is that a fair and just society must protect the basic needs of all children so they are able to reach their full potential to learn, grow, and ultimately become productive democratic citizens. The book includes contributions from an impressive group of authors who have been consistent voices for the fair and equitable treatment of children in school and society. Each chapter examines a critical issue in child social justice with a focus on the current problem, historical importance of the issue, potential solutions, and a vision for the future. The book has been developed to reach a wide audience of professionals whose work involves children and who have grown concerned about social forces that cause child suffering and threaten the well-being or even the survival of children in the United States. Readers will come away with up to date information and a renewed commitment to being life-long advocates for children. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Goodwin, A. Lin. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 355380 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400705692 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0570-8">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-0570-8</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.