Science Education for Diversity : (Registro nro. 313360)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05575nam a22003855i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 313360 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429160651.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2013 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400745636 |
-- | 9789400745636 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789400745636 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000367295 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509031045 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070439 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402251615 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Mansour, Nasser. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 355559 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Science Education for Diversity : |
Resto del título | Theory and Practice / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Nasser Mansour, Rupert Wegerif. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2013. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xx, 379 páginas 46 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Cultural Studies of Science Education, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1879-7229 ; |
Designación de volumen o secuencia | 8 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Introduction -- Why science education for diversity? Nasser Mansour and Rupert Wegerif -- Part 1. Science education reform for diversity -- Chapter 1: Dialogic Science Education for Diversity, Rupert Wegerif, Keith Postlethwaite, Nigel Skinner, Nasser Mansour, Alun Morgan, Lindsay Hetherington -- Chapter2: Expanding Notions of Scientific Literacy: A Re-conceptualization of Aims of Science Education in the Knowledge Society, Xiufeng Liu -- Chapter3: Activity, Subjectification, and Personality: Science Education from a Diversity-of-Life Perspective, Wolff-Michael Roth, University of Victoria -- Chapter 4: Reflexivity and diversity in research on science education: A European account, Michiel van Eijck -- Part 2, from learning to pedagogy -- Chapter 5: Science education for diversity and informal learning, Loran E. Parker and Gerald H. Krockover -- Chapter 6: Diverse, disengaged and reactive: A teacher’s adaptation of ethical dilemma story pedagogy as a strategy to re-engage learners in education for sustainability, Elisabeth Taylor, Peter Charles Taylor and MeiLing Chow -- Chapter 7: Tracing science in the early childhood classroom: the historicity of multi-resourced discourse practices in multilingual interaction, Charles Max, Gudrun Ziegler and Martin Kracheel -- Chapter 8: Conceptual frameworks, metaphysical commitments and worldviews: the challenge of reflecting the relationships between science and religion in science education, Keith S. Taber -- Chapter 9: Science Curriculum Reform on “Scientific Literacy for All” across National Contexts: Case Studies of Curricula from England and Hong Kong, Sibel Erduran and Siu Ling Wong -- Part 3 science teacher Education and diversity -- Chapter 10: Science teachers' cultural beliefs and diversities: A sociocultural perspective to science education, Nasser Mansour -- Chapter 11: Envisioning Science Teacher Preparation for Diversity in 21st Century Classrooms: Some Tensions, Norm Thomson, Deborah J. Tippins -- Chapter12: Expanded agency in multilingual science teacher training classrooms, Silvia Lizette Ramos De Robles & Mariona Espinet -- Part 4 Cultural issues in science Education -- Chapter 13: Re-conceptualizing a lifelong science education system that supports diversity: The role of free-choice learning, Lynn D. Dierking -- Chapter 14: Ignoring half the Sky: A feminist critique of science education’s knowledge society, Kathryn Scantlebury, Anita Hussénius, Kristina Andersson and Annica Gullberg -- Chapter 15: Religion in Science Education, Michael J. Reiss -- Chapter 16: Students’ perceptions of apparent contradictions between science and religion: Creation is only the beginning, Berry Billingsley -- Chapter 17: Gender and science in the Arab states: Current status and future prospects, Saouma BouJaoude & Ghada Gholam. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | Reflecting the very latest theory on diversity issues in science education, including new dialogic approaches, this volume explores the subject from a range of perspectives and draws on studies from around the world. The work discusses fundamental topics such as how we conceptualize diversity as well as examining the ways in which heterogeneous cultural constructs influence the teaching and learning of science in a range of contexts. Including numerous strategies ready for adoption by interested teachers, the book addresses the varied cultural factors that influence engagement with science education. It seeks answers to the question of why increasing numbers of students fail to connect with science education in schools and looks at the more subtle impact that students’ individually constructed identities have on the teaching and learning of science. Recognizing the diversity of its audience, the book covers differing levels and science subjects, and examines material from a range of viewpoints that include pedagogy, curricula, teacher education, learning, gender, religion, and ICT, as well as those of in-service and trainee teachers at all levels. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Wegerif, Rupert. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 304826 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400745629 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4563-6">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4563-6</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.