TEST - Catálogo BURRF
   

Skills Development for Inclusive and Sustainable Growth in Developing Asia-Pacific / (Registro nro. 313390)

Detalles MARC
000 -CABECERA
campo de control de longitud fija 06113nam a22003975i 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
campo de control 313390
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
campo de control MX-SnUAN
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN
campo de control 20170705134328.0
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija cr nn 008mamaa
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL
campo de control de longitud fija 150903s2013 ne | o |||| 0|eng d
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO
Número Internacional Estándar del Libro 9789400759374
-- 9789400759374
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES
Número estándar o código 10.1007/9789400759374
Fuente del número o código doi
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA
Número de control de sistema vtls000367716
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO]
Nivel de reglas en descripción bibliográfica 201509030717
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso VLOAD
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia 201405070446
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación VLOAD
-- 201402251631
-- staff
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN
Centro catalogador/agencia de origen MX-SnUAN
Lengua de catalogación spa
Centro/agencia transcriptor MX-SnUAN
Normas de descripción rda
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Número de clasificación LC1051-1072
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Maclean, Rupert.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 306797
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO
Título Skills Development for Inclusive and Sustainable Growth in Developing Asia-Pacific /
Mención de responsabilidad, etc. edited by Rupert Maclean, Shanti Jagannathan, Jouko Sarvi.
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright Dordrecht :
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante Springer Netherlands :
-- Imprint: Springer,
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright 2013.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extensión xvI, 383 páginas 49 ilustraciones
Otras características físicas recurso en línea.
336 ## - TIPO DE CONTENIDO
Término de tipo de contenido texto
Código de tipo de contenido txt
Fuente rdacontent
337 ## - TIPO DE MEDIO
Nombre/término del tipo de medio computadora
Código del tipo de medio c
Fuente rdamedia
338 ## - TIPO DE SOPORTE
Nombre/término del tipo de soporte recurso en línea
Código del tipo de soporte cr
Fuente rdacarrier
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL
Tipo de archivo archivo de texto
Formato de codificación PDF
Fuente rda
490 0# - MENCIÓN DE SERIE
Mención de serie Technical and Vocational Education and Training: Issues, Concerns and Prospects,
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas 1871-3041 ;
Designación de volumen o secuencia 19
500 ## - NOTA GENERAL
Nota general Springer eBooks
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO
Nota de contenido con formato Foreword: Mr Bindu Lohani -- Preface: Mr Jouko Sarvi -- Series Editor Introduction: Prof. Rupert Maclean -- PART 1: MAJOR TRENDS AND CONCERNS IN SKILLS DEVELOPMENT -- Skills Development Issues, Challenges and Strategies in Asia and the Pacific, Rupert Maclean, Shanti Jagannathan and Jouko Sarvi -- Lifelong Learning: meaning, challenges and opportunities, Colin Power and Rupert Maclean -- Vocationalisation of secondary and tertiary education: what next?, Margarita Pavlova and Rupert Maclean -- Education, Employability Employment and Entrepreneurship; Meeting the Challenge of the 4Es, Manish Sabharwal -- Coping with Rural Transformation and the Movement of Workers from Rural Areas to Cities: the China Sunshine Project, Li Wang and Greg Shaw -- TVET and ICT Acquisition Process, Tapio Varis -- From TVET to Workforce Development, Robin Shreeve, Jennifer Gibb and Shayla Ribeiro -- Qualifications, skills and workforce effectiveness: the relevance of the OECD’s Survey of Adult Skills to Asia, William Thorn and Andreas Schleicher -- Skills Development Pathways in Asia, Cristina Martinez-Fernandez and Kyungsoo Choi -- Private Public Partnership to meet the skills challenges in India, Dilip Chenoy -- Skill training and workforce development with reference to underemployment and migration, Brajesh Panth -- Rural Transformation Index – Measuring Rural-Urban Disparities, Li Wang, Qutub Khan and Dian Zhang -- Retire or Rehire: Learning from the Singapore Story, James Yonghwee Lim -- PART 3: TVET AND THE GREENING OF ECONOMIES -- Skills for a Green Economy: Practice, Possibilities and Prospects, John Fien and Jose Roberto Guevara -- Education and Skills in Asia – Responding to Greening Economies, Shanti Jagannathan -- Redesigning of Curriculum and Training for Skills for Green Jobs in Korea, Namchul Lee -- Hong Kong Employers’ Perspectives on a Carbon Constrained Economy and How Technical and Vocational Education and Training Should Respond, Rupert Maclean, Eric Tsang and John Fien -- Advancing employability and green skills development: Values education in TVET in China, Margarita Pavlova and Chun Lin Huang -- Schooling’s Contribution to a Sustainable Future in Asia: Can Schools Develop ‘Green’ Citizens?, Kerry J Kennedy and Joseph Kui Foon Chow -- PART 4: GOING FORWARD: POSSIBLE NEXT STEPS FOR A SKILLS FRAMEWORK -- Skills for Inclusive and Sustainable Growth in Developing Asia and the Pacific, Shanti Jagannathan.
520 ## - SUMARIO, ETC.
Sumario, etc. Focusing on the Asia-Pacific region, which  in recent years has been the engine of global economic  growth , this volume surveys trends and prospects in technical and vocational education and training (TVET) with particular reference to achieving inclusive growth and the greening of economies. Underlying the increasing pressure for new models of TVET provision is the rapid pace of technological change, demand for a work force which is highly responsive to evolving needs and a transforming market place that calls for higher order skills and  lifelong learning. The book proposes a re-engineered, modernized TVET system that fosters an innovative approach which enhances the employability of workers as well as the sustainability of their livelihoods. The book includes contributions from leading policy makers, researchers, and practitioners, including those in the private sector in analyzing and forecasting the most urgent priorities in skills development.  The book argues for creative approaches to TVET design and delivery particularly with a view to improving job prospects , and meeting the goals of inclusion, sustainable development and social cohesion. Addressing issues such as the chronic mismatches between skills acquired and actual skills required in the work place, the volume proposes diversified approaches towards workforce development and partnerships with the private sector to improve the quality and relevance of skills development .   The new imperatives created by ‘greening’ economies and responses required in skills development and training are addressed. Developing TVET is a high priority for governments in the Asia Pacific region as they  seek to achieve long-term sustainable  growth since the .continued success of their economic destinies depend on it. The volume also includes an emerging framework for skills development for inclusive and sustainable growth in the Asia and Pacific region.
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN)
Nota local Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto.
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Jagannathan, Shanti.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 355596
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA
Nombre de persona Sarvi, Jouko.
Término indicativo de función/relación editor.
9 (RLIN) 355597
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada SpringerLink (Servicio en línea)
9 (RLIN) 299170
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL
Información de relación/Frase instructiva de referencia Edición impresa:
Número Internacional Estándar del Libro 9789400759367
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS
Identificador Uniforme del Recurso <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-5937-4">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-5937-4</a>
Nota pública Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL)
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA)
Tipo de ítem Koha Recurso en línea

No hay ítems disponibles.

Universidad Autónoma de Nuevo León
Secretaría de Extensión y Cultura - Dirección de Bibliotecas @
Soportado en Koha