Practice, Learning and Change : (Registro nro. 313507)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 05347nam a22003975i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 313507 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20170705134329.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 150903s2012 ne | o |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400747746 |
-- | 9789400747746 |
024 7# - IDENTIFICADOR DE OTROS ESTÁNDARES | |
Número estándar o código | 10.1007/9789400747746 |
Fuente del número o código | doi |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000367359 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
Nivel de reglas en descripción bibliográfica | 201509030714 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar no-encabezamientos de materia en puntos de acceso | VLOAD |
Nivel de esfuerzo utilizado en la asignación de encabezamientos de materia | 201405070440 |
Nivel de esfuerzo utilizado para asignar clasificación | VLOAD |
-- | 201402251618 |
-- | staff |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN | |
Centro catalogador/agencia de origen | MX-SnUAN |
Lengua de catalogación | spa |
Centro/agencia transcriptor | MX-SnUAN |
Normas de descripción | rda |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC1051-1072 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Hager, Paul. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 308476 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Practice, Learning and Change : |
Resto del título | Practice-Theory Perspectives on Professional Learning / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Paul Hager, Alison Lee, Ann Reich. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Dordrecht : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Netherlands : |
-- | Imprint: Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2012. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xvI, 289 páginas 5 ilustraciones |
Otras características físicas | recurso en línea. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Professional and Practice-based Learning, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 2210-5549 ; |
Designación de volumen o secuencia | 8 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Foreword, Theodore Schatzki -- Preface, Paul Hager, Alison Lee & Ann Reich -- Chapter 1. Problematising practice, reconceptualising learning, imagining change, Paul Hager, Alison Lee and Ann Reich -- Theorising practice; rethinking professional learning -- Chapter 2. Theories of Practice and their Connections with Learning: a continuum of more and less inclusive accounts, Paul Hager -- Chapter 3. Ecologies of Practices, Stephen Kemmis, Christine Edwards-Groves, Jane Wilkinson & Ian Hardy -- Chapter 4. Sensing the Tempo-Rhythm of Practice: the dynamics of engagement, Mary C. Johnsson -- Chapter 5. Matter-ings of Knowing and Doing: sociomaterial approaches to understanding practice, Tara Fenwick -- Chapter 6. A Re-turn to Practice. Practice-based studies of education, Paolo Landri -- Investigating learning practices. Chapter 7. Towards Understanding Workplace Learning through Theorising Practice: at work in hospital emergency departments, Marie Manidis and Hermine Scheeres -- Chapter 8. The Complex Systems of Practice, Jeanette Lancaster -- Chapter 9. Practice-as-complexity: encounters with management education in the public sector, Christine Davis -- Chapter 10. Governing Learning Practices: governmentality and practice, Ann Reich and John Girdwood -- Chapter 11. Rhetorical Activation of Workers: a case study in neo-liberal governance,Andreas Fejes and Katherine Nicoll -- Chapter 12. Learning Professional Practice through Education, Madeleine Abrandt Dahlgren, Lars Owe Dahlgren, Johanna Dahlberg -- Chapter 13. Learning to Practise, Practising to Learn: doctors’ transitions to new levels of responsibility, Miriam Zukas and Sue Kilminster -- Practice, learning and change -- Chapter 14. Why Do Practices Change and Why Do They Persist? Models of Explanations, Silvia Gherardi -- Chapter 15 Learning Organizational Practices that Persist, Perpetuate and Change: a Schatzkian view, Oriana M. Price, Mary C. Johnsson, Hermine Scheeres, David Boud and Nicky Solomon -- Chapter 16. Collective Learning Practice, Paul Hager and Mary C. Johnsson -- Chapter 17. Seeing is Believing: an embodied pedagogy of ‘doing partnership’ in child and family health, Alison Lee, Roger Dunston and Cathrine Fowler. |
520 ## - SUMARIO, ETC. | |
Sumario, etc. | The three concepts central to this volume—practice, learning and change—have received very different treatments in the educational literature, an oversight directly confronted here. While learning and change have been extensively theorised, their various contexts articulated and analysed, practice is notably underrepresented. Where much of the literature on learning and change takes the notion of ‘practice’ as an unexamined given, its co-location as a term with various classifiers, as in ‘legal practice’ and ‘teaching practice’, render it curiously devoid of semantic force. In this book, ‘practice’ is the super-ordinate organising idea. Drawing on what has been termed the ‘practice turn in contemporary theory’, the work develops a conceptual framework for researching learning in, and on, practice. It challenges received notions of practice, questioning the assumptions, elisions, conflations and silences on the subject. In so doing, it offers fresh insights into learning and change, and how they relate to practice. In tandem with this conceptual work, the book details site-ontological studies of practice and learning in diverse professional and workplace contexts, examining the work of occupations as various as doctors, chefs and orchestral musicians. It demonstrates the value of theorising practice, learning and change, as well as exploring the connections between them amid our evolving social and institutional structures. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Lee, Alison. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 355765 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Reich, Ann. |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 355766 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9789400747739 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4774-6">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-94-007-4774-6</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.