Policy and gay, lesbian, bisexual, transgender and intersex students / (Registro nro. 318288)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04970nam a22003375i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 318288 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429161123.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 160111s2015 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783319119915 |
-- | 978-3-319-11991-5 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000419004 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
-- | 201601110910 |
-- | staff |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LC8-6691 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Jones, Tiffany, |
Término indicativo de función/relación | autor. |
9 (RLIN) | 356481 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Policy and gay, lesbian, bisexual, transgender and intersex students / |
Mención de responsabilidad, etc. | Tiffany Jones. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Cham : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer International Publishing : |
-- | Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2015. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | xv, 158 páginas : |
Otras características físicas | 19 ilustraciones, 18 ilustraciones en color. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | Policy Implications of Research in Education ; |
Designación de volumen o secuencia | 6 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Acknowledgements -- Glossary -- Symbols & Abbreviations -- Chapter One: Why is Policy Presumed Powerful?- 1.1 Introduction -- 1.2 Why a Policy Book?- 1.2.1 A policy push.-1.2.2 Presuppositions around policy’s power -- 1.3 What this Book Covers -- 1.3.1 How the ‘GLBTIQ’ acronym is used -- 1.3.2 How ‘sexuality’ and ‘sexuality education’ are used -- 1.3.3 Why secondary schooling?- 1.4 What is Policy, Anyway?- 1.4.1 Policy and power -- 1.4.2 Policy as discursive -- 1.4.3 Discourse and power -- 1.5 Conclusion -- Chapter Two: GLBTIQ Students; What’s the Problem?- 2.1 Introduction -- 2.11 Research on GLBTIQ students -- 2.12 Research gaps -- 2.2 ‘GLBTIQ Student’ Constructions are Discursive -- 2.3 Discourse Exemplars -- 2.4 Orientation-based Sexuality Education Discourse Exemplar -- 2.4.1 Conservative -- 2.4.2 Liberal -- 2.4.3 Critical -- 2.4.4 Post-modern -- 2.5 Conclusion -- Chapter Three: Studying Policy Impacts -- 3.1 Introduction -- 3.2 Methodology: Critical Discourse Analysis -- 3.1.1 Adaptation of CDA -- 3.1.2 Post-modern approach to description stage -- 3.1.3 Both core and innovative techniques -- 3.3 Research procedures -- 3.3.1 Data sources and collection methods -- 3.3.2 Source One: policies – textual analysis -- 3.3.3 Source Two: key informant interviews -- 3.3.4 Source Three: survey data – quantitative and qualitative analysis -- 3.4 Data analysis -- 3.4.1 Leximancer analysis of policy documents -- 3.4.2 Fairclough’s 10 CDA questions -- 3.4.3 Visual CDA techniques -- 3.4.4 Fairclough’s analysis of discursive practices -- 3.5 Ethical considerations -- 3.6 Conclusion -- Chapter Four: How do Australian Policies Treat GLBTIQ Students?- 4.1 Introduction -- 4.2 Mapping the policy terrain – overview of the corpus -- 4.2.1 National policies: inclusion in principle -- 4.2.2 The policy states of the nation -- 4.2.3 Conclusions about policy discourses -- 4.3 Constructions of GLBTIQ students in key policies -- 4.3.1 National: part of the general diversity -- 4.3.2 NSW: Protected victims, potential complainants -- 4.3.3 QLD: Interpretively included, or not needy enough -- 4.3.4 Victoria: DEECD: Protected needy ‘at risk’ victims -- 4.3.5 Conclusions about how constructions function -- 4.4 Conclusion -- Chapter Five: Which Policies Are Useful?- 5.1 Introduction -- 5.2 Australian GLBTIQ students -- 5.3 Usefulness of policies in enhancing school level policy protection -- 5.3.1 National -- 5.3.2 State level -- 5.4 Usefulness of policies in increasing the purchase of affirming discourses -- 5.4.1 National -- 5.4.2 State level -- 5.4.3 School level -- 5.5 Usefulness of policies in encouraging support features -- 5.5.1 National -- 5.5.2 State level -- 5.5.3 School level -- 5.6 Usefulness of policies in encouraging supportive school climates -- 5.6.1 National -- 5.6.2 State level -- 5.6.3 School level -- 5.7 Conclusion -- Chapter Six: Conclusions & Outcomes -- 6.1 Discussion of findings -- 6.1.1 Policy positions: paucity AND polyvalence -- 6.1.2 Policy’s uses and usefulness -- 6.1.3 Policy’s presumed powers -- 6.2 Conclusions -- 6.2.1 Preferable policy positions -- 6.2.2 Useful policies -- 6.2.3 Policies with enhanced powers -- 6.2.4 Limitations -- 6.3 Implications -- 6.3.1 For education bodies and policy makers -- 6.3.2 For policy advocates and activists -- 6.3.3 For school staff -- 6.3.4 For teacher educators -- 6.3.5 For students -- 6.3.6 For academics -- 6.4 Outcomes -- 6.4.1 Brief overview of dissemination -- 6.4.2 International and national outcomes -- 6.4.3 State-specific outcomes -- 6.5 Conclusion. |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783319119908 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11991-5">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-319-11991-5</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.