Detalles MARC
000 -CABECERA |
campo de control de longitud fija |
02941nam a2200301 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
61007 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
campo de control |
MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN |
campo de control |
20220628084558.0 |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL |
campo de control de longitud fija |
120829s2012 maua g b 001 0 eng |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO |
Número Internacional Estándar del Libro |
9780262016940 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA |
Número de control de sistema |
vtls000298794 |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACIÓN |
Centro catalogador/agencia de origen |
DLC |
Centro/agencia transcriptor |
DLC |
Centro/agencia modificador |
YDX |
-- |
BTCTA |
-- |
UKMGB |
-- |
YDXCP |
-- |
CDX |
-- |
BDX |
-- |
DLC |
-- |
MX-SnUAN |
Lengua de catalogación |
spa |
Normas de descripción |
rda |
050 00 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número de clasificación |
HD9999.I492 |
Número de documento/Ítem |
S28 2012 |
100 1# - ENTRADA PRINCIPAL--NOMBRE DE PERSONA |
Nombre de persona |
Sarvary, M. |
Forma completa/desarrollada del nombre |
(Miklos) |
Término indicativo de función/relación |
autor |
9 (RLIN) |
47904 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO |
Título |
Gurus and oracles : |
Resto del título |
the marketing of information / |
Mención de responsabilidad, etc. |
Miklos Sarvary. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright |
Cambridge, Mass. : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante |
MIT Press, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright |
c2012. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
xv, 176 páginas : |
Otras características físicas |
ilustraciones ; |
Dimensiones |
24 cm. |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO |
Término de tipo de contenido |
texto |
Código de tipo de contenido |
txt |
Fuente |
rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO |
Nombre/término del tipo de medio |
no mediado |
Código del tipo de medio |
n |
Fuente |
rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE |
Nombre/término del tipo de soporte |
volumen |
Código del tipo de soporte |
nc |
Fuente |
rdacarrier |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Bibliografía, etc. |
Incluye referencias bibliográficas (páginas [159]-172) e índice. |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO |
Nota de contenido con formato |
Is there a market for information -- Decisions and information -- Competitive pricing of information -- Why information sellers lie -- The information value chain -- Networks, search and interfaces -- Branding information -- R&D for information and knowledge -- Conclusion. |
520 1# - SUMARIO, ETC. |
Sumario, etc. |
We live in an "Information Age" of overabundant data and lightning-fast transmission. Yet although information and knowledge represent key factors in most economic decisions, we often forget that data, information, and knowledge are products created and traded within the knowledge economy. In Gurus and Oracles, Miklos Sarvary describes the information industry--the far-flung universe of companies whose core business is to sell information to decision makers. These companies include such long-established firms as Thomson Reuters (which began in 1850 with carrier pigeons relaying stock market news) as well as newer, dominant players like Google and Facebook. Sarvary highlights the special characteristics of information and knowledge and analyzes the unusual behaviors of the markets for them. He shows how technology contributes to the spectacular growth of this sector and how new markets for information change our economic environment. Research in economics, business strategy, and marketing has shown that information is different from other goods and services; this is especially true in competitive settings and may result in strange competitive market outcomes. For example, Sarvary points out, unreliable information may be more expensive than reliable information; information sellers may be better off inviting competitors into their market because this may allow them to increase their prices; and competition may lead to increased media bias--but this may benefit consumers who want to discover the truth. In Gurus and Oracles, Sarvary explores the implications of these and other peculiarities for information buyers and sellers. |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Redes de información. |
9 (RLIN) |
3670 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Tecnología de la información. |
9 (RLIN) |
7226 |
650 #4 - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL DE MATERIA--TÉRMINO DE MATERIA |
Término de materia o nombre geográfico como elemento inicial |
Servicios de información. |
9 (RLIN) |
1341 |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) |
Tipo de ítem Koha |
Libro |