Reflections on the history of computers in education : (Registro nro. 323854)
[ vista simple ]
000 -CABECERA | |
---|---|
campo de control de longitud fija | 04140nam a22003495i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | 323854 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL | |
campo de control | MX-SnUAN |
005 - FECHA Y HORA DE LA ÚLTIMA TRANSACCIÓN | |
campo de control | 20160429161652.0 |
007 - CAMPO FIJO DE DESCRIPCIÓN FÍSICA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | cr nn 008mamaa |
008 - DATOS DE LONGITUD FIJA--INFORMACIÓN GENERAL | |
campo de control de longitud fija | 160111s2014 gw | s |||| 0|eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL ESTÁNDAR DEL LIBRO | |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783642551192 |
-- | 978-3-642-55119-2 |
035 ## - NÚMERO DE CONTROL DEL SISTEMA | |
Número de control de sistema | vtls000423577 |
039 #9 - NIVEL DE CONTROL BIBLIOGRÁFICO Y DETALLES DE CODIFICACIÓN [OBSOLETO] | |
-- | 201601111042 |
-- | staff |
050 #4 - CLASIFICACIÓN DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO | |
Número de clasificación | LB1028.43-1028.75 |
245 10 - MENCIÓN DE TÍTULO | |
Título | Reflections on the history of computers in education : |
Resto del título | early use of computers and teaching about computing in schools / |
Mención de responsabilidad, etc. | edited by Arthur Tatnall, Bill Davey. |
264 #1 - PRODUCCIÓN, PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, FABRICACIÓN Y COPYRIGHT | |
Producción, publicación, distribución, fabricación y copyright | Berlin, Heidelberg : |
Nombre del de productor, editor, distribuidor, fabricante | Springer Berlin Heidelberg : |
-- | Springer, |
Fecha de producción, publicación, distribución, fabricación o copyright | 2014. |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA | |
Extensión | x, 423 páginas : |
Otras características físicas | 14 ilustraciones |
336 ## - TIPO DE CONTENIDO | |
Término de tipo de contenido | texto |
Código de tipo de contenido | txt |
Fuente | rdacontent |
337 ## - TIPO DE MEDIO | |
Nombre/término del tipo de medio | computadora |
Código del tipo de medio | c |
Fuente | rdamedia |
338 ## - TIPO DE SOPORTE | |
Nombre/término del tipo de soporte | recurso en línea |
Código del tipo de soporte | cr |
Fuente | rdacarrier |
347 ## - CARACTERÍSTICAS DEL ARCHIVO DIGITAL | |
Tipo de archivo | archivo de texto |
Formato de codificación | |
Fuente | rda |
490 0# - MENCIÓN DE SERIE | |
Mención de serie | IFIP Advances in Information and Communication Technology, |
Número Internacional Normalizado para Publicaciones Seriadas | 1868-4238 ; |
Designación de volumen o secuencia | 424 |
500 ## - NOTA GENERAL | |
Nota general | Springer eBooks |
505 0# - NOTA DE CONTENIDO CON FORMATO | |
Nota de contenido con formato | Lessons from the Great Underground Empire: Pedagogy, Computers and False Dawn -- No One Is Born a Global Citizen: Using New Technologies to Bring ‘Other Stories’ into the Classroom -- Learning Along with Your Students: Projects from the Graduate Diploma of Computer Education -- Introduction of Computers in Primary Schools in Norway – From Experiments to Implementation -- Information Literacy in the Netherlands: Rise, Fall and Revival -- From Student Geek to Teacher Geek Chic – Reflections on How Computers Were Used while as a Student and then as a Teacher -- Whatever You Do . . . . Don’t Put the Computer Room Near the Maths Department! or, I Was an Early Adopter, an Enthusiastic Disseminator, But Now -- The Beginnings of Computer Use in Primary and Secondary Education in Spain -- Early Uses of Computers in Schools in the United Kingdom: Shaping Factors and Influencing Directions -- Theoretical and Epistemological Foundations of Integrating Digital Technologies in Education in the Second Half of the 20th Century -- The Introduction of Computers in Irish Schools -- The Rise of Information and Communication Technology Era in the Israeli Educational System -- The Hopes and Realities of the Computer as a School Administration and School Management Tool -- Computers in Schools in the USA: A Social History -- The Dutch Situation: An Ever Continuing Story -- Computers in Education in Finland -- Schools, Students, Computers and Curriculum in Victoria in the 1970s and 1980s -- The First 25 Years of Computers in Education in Poland: 1965 – 1990 -- Catching the Bug: Pupils and Punched Cards in South Africa in the Late 1970s -- From Mathematics Teacher to Computer Assisted Learning Researcher -- The Victorian State Computer Education Committee’s Seeding Pair In-Service Program: Two Case Studies -- The Historical Relationship between Affective Variables and ICT Based Learning and Instruction and Achievement in the Israeli School System -- Predicting the Future of Computers in Schools – A Reflection Paper? -- Experiences as a Student in Chile with only Pre-computer Technologies -- Reflections on Computers in Education 1984 – 2001: The Logo Continuum -- From Learning to Use Towards Learning to Code: Twenty-Five Years of Computing in Dutch Schools -- Pioneering the Internet in the Nineties – An Innovative Project Involving UK and Australian Schools -- The Educational Programming Language Logo: Its Nature and Its Use in Australia -- My Work among the Keyboards: Remembering the Early Use of Computers in the Classroom -- Reflections on the Beginnings of an Educational Revolution (?). |
590 ## - NOTA LOCAL (RLIN) | |
Nota local | Para consulta fuera de la UANL se requiere clave de acceso remoto. |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Tatnall, Arthur, |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 301804 |
700 1# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE PERSONA | |
Nombre de persona | Davey, Bill, |
Término indicativo de función/relación | editor. |
9 (RLIN) | 369491 |
710 2# - PUNTO DE ACCESO ADICIONAL--NOMBRE DE ENTIDAD CORPORATIVA | |
Nombre de entidad corporativa o nombre de jurisdicción como elemento de entrada | SpringerLink (Servicio en línea) |
9 (RLIN) | 299170 |
776 08 - ENTRADA/ENLACE A UN FORMATO FÍSICO ADICIONAL | |
Información de relación/Frase instructiva de referencia | Edición impresa: |
Número Internacional Estándar del Libro | 9783642551185 |
856 40 - LOCALIZACIÓN Y ACCESO ELECTRÓNICOS | |
Identificador Uniforme del Recurso | <a href="http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-55119-2">http://remoto.dgb.uanl.mx/login?url=http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-55119-2</a> |
Nota pública | Conectar a Springer E-Books (Para consulta externa se requiere previa autentificación en Biblioteca Digital UANL) |
942 ## - ELEMENTOS DE PUNTO DE ACCESO ADICIONAL (KOHA) | |
Tipo de ítem Koha | Recurso en línea |
No hay ítems disponibles.